آفتاب
رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود:

محوطه باستان شناختی عمادالدین شاهرود در فهرست آثار ملی ثبت شد

محوطه باستان شناختی عمادالدین شاهرود در فهرست آثار ملی ثبت شد

شاهرود - رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱۹ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است، گفت: محوطه باستان شناختی عمادالدین نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حمیدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه محوطه باستان شناختی عمادالدین شاهرود به شماره ۳۱۵۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود: اثر فرهنگی – تاریخی محوطه باستان شناختی عمادالدین دارای قدمت دوره نوسنگی (هزاره ششم تا هفتم پیش از میلاد مسیح) است.

وی افزود: از این پس این محوطه تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی می‌شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود تاکید کرد: مرمت و بازسازی آثاری که ثبت ملی هستند، تنها با تائید و نظارت سازمان میراث فرهنگی امکان پذیر است.

حسنی با یادآوری اینکه شهرستان شاهرود دارای ۱۱۹ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است، افزود: محوطه باستان شناختی عمادالدین(کمربندی شاهرود) در حاشیه شمالی کیلومتر هشت جاده کمربندی شاهرود به مشهد قرار دارد.

کد N1415556

وبگردی