آفتاب
مسوولان اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مطرح کردند

وضع اشتغال در استان یزد

وضع اشتغال در استان یزد

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد گفت: استان يزد نه از باب مواد اوليه و تعدد كارگاه‏هاي توليدي بلكه از نظر نگرش و فرهنگ كار دچار مشكل ...

دنياي اقتصاد، یزد، محبوبه مظفري:مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد گفت: استان يزد نه از باب مواد اوليه و تعدد كارگاه‏هاي توليدي بلكه از نظر نگرش و فرهنگ كار دچار مشكل است. محمدحسين رياحي با اشاره به اینکه يزد دومين استان مهاجرپذير کشور است، گفت: فرصت‏هاي اشتغال بسياري در استان ايجاد شده، اما همگان تمايلي به انجام آن ندارند و افرادی نیز كارهايي را در شأن خود نمي‏دانند و ذاتا فرهنگ كار تيمي در استان قوي نيست.

 رياحي افزود: با توجه به كويري بودن استان ضرورت دارد مطابق با شرايط محيطي جامعه اقدام به برنامه‏ريزي به‌منظور توسعه استان شود. وي با بيان اينكه از ظرفيت‏هاي داخلي استان اتباع بيگانه هستند، گفت: ‏اتباع بيگانه از تمام ظرفيت‏ها و فضاهاي عمومي استان استفاده مي‏كنند، اما هيچ سرمايه‏گذاري در استان انجام نمي‏دهند، از این رو فرصت خوبي است كه سرمايه‏هاي اين افراد در راه درست هدايت شود. مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان نیز گفت: از سال گذشته تاكنون براي هشت مركز مشاوره اطلاع‏رساني و خدمات كارآفريني در قالب 14 زيرگروه تخصصي در بخش‌های صنعت، خدمات و كشاورزي مجوز فعاليت صادر شده است. فريبا آيت‏الهي افزود: در بخش اشتغال برای 378 نفر اشتغال خانگي ايجاد شده كه اين افراد به بانك‌ها معرفي و مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون تومان تسهيلات دريافت کرده‌اند. محمدجواد حيدري، مدير روابط كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد نیز گفت: 10 مركز هیات‌ حل اختلاف در شهرستان‏هاي استان با هدف تمركززدايي و تسهيل در امور اداري متقاضيان ايجاد شده است. وي گفت: سال گذشته 214تشكل كارگري و كارفرمايي در استان تشكيل شد كه نسبت به سال 93 به ميزان 30 درصد افزايش يافته است.

کد N1415366

وبگردی