آفتاب
در دیدار با وزیر گردشگری بنگلادش ،

سلطانی فر: نرخ پایین خدمات درمانی ایران نسبت به اروپا زمینه توسعه گردشگری سلامت است

سلطانی فر: نرخ پایین خدمات درمانی ایران نسبت به اروپا زمینه توسعه گردشگری سلامت است

تبریز - ایرنا - مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نرخ خدمات درمانی در ایران یک سوم تا یک پنجم کشورهای اروپایی و این امر زمینه توسعه گردشگری سلامت است.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه دوشنبه در دیدار با وزیر گردشگری بنگلادش در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در تبریز افزود: این امر مورد توجه مردم کشورهای مختلف به ویژه مسلمانان قرار گرفته و گردشگران زیادی برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می کنند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته میلادی پنج میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شد که با توجه به رویکرد دولت فعلی برای جذب گردشگران خارجی و برنامه ریزی 10 ساله در این ارتباط، تلاش می شود تا سال 2025 تعداد گردشگران به مرز 20 میلیون نفر برسد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در این راستا برنامه ریزی گسترده ای انجام شده و به دنبال توسعه زیرساخت های گردشگری، احداث هتل های چهار و پنج ستاره و هتل آپارتمان ها و نوسازی و گسترش حمل و نقل هوایی هستیم.
سلطانی فر، ادامه داد: در این ارتباط هم اکنون 820 هتل یک تا پنج ستاره در سطح کشور در حال احداث است که از این تعداد 170 هتل، چهار و پنج ستاره است.
وی، با بیان اینکه با اضافه شدن این هتل ها، تعداد هتل های چهار و پنج ستاره کشور به 340 مورد می رسد، گفت: به منظور دستیابی به اهداف پذیرایی از 20 میلیون گردشگر تا سال 2025، تعداد هتل های چهار و پنج ستاره در کشور به 400 باب افزایش خواهد یافت.
وی، صدور ویزای سه ماهه برای اتباع 190 کشور جهان به محض ورود به کشور را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید برای رونق و توسعه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: اتباع این کشورها بدون اینکه ویزا بگیرند می توانند به ایران سفر کنند و در فرودگاه ها برای آنها ویزا صادر می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآوری کرد: به منظور ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران، تا پایان امسال صدور ویزای الکترونیک در کشور راه اندازی می شود و امکان اسکان بهتر برای گردشگران فراهم می شود.
سلطانی فر افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران، دفاتر گردشگری در کشورهای مختلف راه اندازی و دوره های آموزشی مختلف برای راهنمایان گردشگری برگزار شده است.
وی اظهار داشت: به منظور رونق و توسعه صنعت گردشگری کشور، هم اکنون پنج هزار دانشجو در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه ها در زمینه گردشگری مشغول تحصیل هستند.

** وزیر گردشگری بنگلادش: ابتکار عمل ایران زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری است
وزیر گردشگری بنگلادش نیز در این دیدار گفت: ابتکار عمل ایران در برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی(ای سی دی) موجب ارتقای صنعت گردشگری آسیا خواهد شد.
راشد خان منون افزود: حوزه های گردشگری کشور ما بیشتر در حوزه مذهبی و مسجد و محله محور است.
وی اظهار داشت: امروز در بازدید از روستای کندوان اسکو متوجه شدم که ایران در کنار حفظ آثار تاریخی و طبیعی بدنبال توسعه زیرساخت های گردشگری است و این مساله برایم جالب توجه بود.
وزیر گردشگری بنگلادش یادآور شد: تبریز برای سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده و می توان با معرفی داکار به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برای سال 2017، همکاری های تنگاتنگی در این ارتباط بین دو کشور برقرار کرد.
منون با اشاره به روابط طولانی بین فرهنگ های ایران و بنگلادش، ادامه داد: در زبان کشور ما یکهزار کلمه ایرانی وجود دارد و مردم با زبان ایرانی بیگانه نیستند.
وی خاطرنشان ساخت: شعرهای زیادی از ادیبان ایرانی به زبان بنگلادشی ترجمه شده و این امر گویای روابط خوب این دو کشور است.
به گزارش ایرنا، وزیر گردشگری بنگلادش اضافه کرد: در اوایل انقلاب به علت ارتباط خوب بین ایران و بنگلادش، همکاری خوبی از لحاظ پزشکی بین دو کشور برقرار بود و پزشکان بنگلادشی در ایران به بیماران خدمات ارائه می کردند.
منون ادامه داد: در زمان کنونی این ارتباط در زمینه گردشگری فراهم شده و امیدواریم تداوم یابد.
وی با بیان اینکه بنگلادش دومین کشور صادر کننده لباس در جهان بوده و ایران محصولات نفتی از جمله پتروشیمی صادر می کند، گفت: در این زمینه ها می توان بیشتر همکاری کرد.
وزیر گردشگری بنگلادش با بیان اینکه نام کشورش در لیست 190 کشور برای صدور ویزای سه ماهه ایران نیست، خواستار اضافه شدن نام کشورش در این لیست شد.
منون، همچنین خواستار برقراری پروازهای مستقیم تهران - داکار شد.
سلطانی فر، نیز نسبت به افزوده شدن بنگلادش در لیست صدور ویزای سه ماهه و برقراری پروازهای مستقیم تهران - داکار موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی ی سی دی با حضور 46 تن از مقام های عالی رتبه و مسئولان گردشگری کشورهای بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، اندونزی، قرقیزستان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه و ویتنام فردا ( سه شنبه ) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می شود.
8023/518 ** شبد ** 1095
کد N1415103

وبگردی