آفتاب
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر:

طرح سفرنامه سلامت در ۵۵ شهرستان اجرا شد

طرح سفرنامه سلامت در ۵۵ شهرستان اجرا شد

قزوین- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح سفرنامه سلامت در ۵۵ شهرستان کشور تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز رافع در مراسم سفرنامه سلامت که عصر امروز در شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار کرد: امسال سومین سال اجرای برنامه سفرنامه سلامت و این پانزدهمین سفرنامه سلامت عمومی در سراسر کشور است.

وی افزود: سفرنامه سلامت پیش از این در ۵۵ شهرستان به اجرا درآمده و بناست  در استان قزوین نیز در سه شهرستان قزوین، تاکستان و البرز اجرایی شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: هدف از اجرای سفرنامه سلامت ترویج آموزش های امداد و کمک های اولیه و خودمراقبتی است که به آگاهی بخشی به جامعه در حوادث مترقبه و غیرمترقبه منجر می شود.

رافع تصریح کرد: این آموزش ها در مورد موضوعاتی مانند سبک زندگی سالم، پیشگیری از سرطان و ترویج بهداشت سالمندی با توجه به پیشروی جامعه به سمت سالمندی است و جمعیت هلال احمر بنا دارد با انجام این قبیل اقدامات جامعه را در مورد خطرات حساس کند.

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقای سطح سلامت مردم در این قبیل برنامه ها خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار پزشک و پیراپزشک با سازمان داوطلبان همکاری می کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر  اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از این افراد در برنامه های سلامت محور جمعیت هلال احمر مشارکت کرده اند و امید است تا پایان سال بقیه این تعداد نیز به برنامه های جمعیت هلال احمر بپیوندند.

رافع یادآور شد: مقاصد سفرنامه سلامت پس از قزوین، استان های مرکزی، قم، آذربایجان غربی و شرقی است و امیدواریم دیگر استان ها نیز با هدف ترویج فرهنگ مهربانی میزبان سفرنامه سلامت شود.

کد N1414908

وبگردی