آفتاب

10 دستگاه خودروی پورشه، بنز و آزارا در بندر نوشهر توقیف شد

10 دستگاه خودروی پورشه، بنز و آزارا در بندر نوشهر توقیف شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به قابلیت شناسایی و برخورد با رانت خواران در سامانه جامع امورگمرکی ، گفت که 10 دستگاه خودروی پورشه، بنز و آزارا در بندر نوشهر توقیف شده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابوالقاسم یوسفی نژاد عصر دوشنبه در نشست خبری افزود : با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در دولت تدبیر و امید که قابلیت شناسایی و برخورد با رانت خواران و کارت های بازرگانی اجاره ای را دارد ، این خودروها پس از ورود به بندر نوشهر شناسایی شد.
وی گفت: خودروها به نام یک زن روستایی وارد و به خاطر ثبت واردات 700 دستگاه خودرو به نام وی ، 180 میلیارد ریال بدهی مالیاتی هم بنامش ثبت شده بود .
مدیر کل گمرکات مازندران افزود : در سامانه جامع گمرکی همزمان 22 سازمان در پنجره واحد فرامرزی کشور حضور دارند و تمامی کارها از جمله هر نوع ارزیابی ، تایید و تبادل اطلاعات به صورت آنلاین صورت می گیرد که منجر به کاهش حداقلی تخلفات در امور گمرگی می شود.
وی با اشاره به رضایت مندی ارباب رجوع از الکترونیکی شدن امور در گمرک ، گفت : درحال حاضر سرعت و پهنای باند اینترنت در روند استفاده از این سامانه مشکل ایجاد می کند که با پی گیری های صورت گرفته تا پایان سال این وضعیت بهبود خواهد یافت.
یوسفی نژاد مزیت های دیگر این سامانه را کاهش زمان ترخیص کالا از 26 روز به سه روز، صادرات از 7 روز به یک روز، ترانزیت از 45 به چهار روز، کاهش اسناد و ایستگاه توقف کاری از 7 روز به 3 روز برشمرد .
وی خاطرنشان کرد: از امروز نیز صدور قبض انبار و بارنامه الکترونیکی نیز عملیاتی شد که علاوه بر کاهش بیش از پیش زمان ورود و خروج کالا حضور مراجعه کننده ها نیز به حداقل خواهد رسید که این یک دستاورد بزرگ برای دولت یازدهم به شمار می رود.
مدیر کل گمرکات مازندران با اشاره به اجرا شدن سامانه جامع امور گمرکی در تمامی ورودی های مازندران افزود: در حال حاضر تمامی گمرگات کشور این سامانه فعال و عملیاتی شده و گواهی از مبدا(مانیفست) برای کالا اجرا می شود که این روش نیز امکان جعل، دخل و تصرف در اسناد را از بین برده و به روند کار گمرگی شتاب خواهد بخشید.
یوسفی نژاد گفت : دولت یازدهم برای تولید کنندگان و صادر کنندگان بسته حمایتی در نظر گرفته است و در این راستا اعطای تسهیلات و قبول ضمانت نامه 11 ماهه برای رفع مشکل نقدینگی تجار و ترخیص نسیه برای واردات مواد اولیه برای شرکت های دانش بنیان و فعالان اقتصادی را می توان برشمرد.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان هزینه اضافی انبارداری را با به کار گیری 70 انبار بزرگ اختصاصی خود شرکت ها در مازندران که مورد تائید اداره گمرک است، پرداخت نمی کنند.
مدیرکل گمرکات مازندران به تفاهم نامه کریدور سبز بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت : با اجرایی شدن این تفاهمنامه ، تعرفه کالاهایی که به روسیه صادر شوند مشمول کاهش تعرفه گمرکی هستند و در حال حاضر نیر بیشترین مبادلات بندر نوشهر با کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، عراق و افغانستان و دبی صورت می گیرد.
در سال گذشته 423 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که برنامه هدف صادراتی برای سال جاری 500 میلیون دلار پیش بینی شده است.
/1295/ 1602/1654
کد N1414903

وبگردی