آفتاب
در آخرین روز هفته دولت انجام شد؛

افتتاح کارخانه پالت سازی در تالش و بهره برداری از دومین پست اسکله بندر آستارا

افتتاح کارخانه پالت سازی در تالش و بهره برداری از دومین پست اسکله بندر آستارا

رشت - ایرنا - در آخرین روز هفته دولت، بزرگترین کارخانه پالت سازی کشور در شهرستان تالش افتتاح، از دومین پست اسکله بندر آستارا بهره برداری و در دیگر نقاط استان گیلان نیز، پروژه های خدماتی و آموزشی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آخرین روز هفته دولت، در ناحیه صنعتی خاله سرا تالش بزرگترین کارخانه پالت سازی تمام اتوماتیک کشور با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.
این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع با زیربنای هفت هزار مترمربع و هزینه ی 180 میلیارد ریال ساخته شده است.
بهره برداری از این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار عدد پالت برای 300 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
همچنین با حضور استاندار گیلان، مدرسه 22 بهمن روستای لمر محله اسالم تالش به بهره برداری رسید.
این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار و 200 مترمربع و زیر بنای 540 مترمربع ساخته شده است.
هفته دولت امسال 19 واحد آموزشی با هزینه 160 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.


** ظرفیت بندر آستارا با افتتاح دومین اسکله به یک میلیون تن افزایش یافت
در آخرین روز هفته دولت، دومین پست اسکله بندرآستارا با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این پست اسکله به طول 75 متر، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر آستارا از 600 هزار تن به یک میلیون تن و طول اسکله بندر به 205 متر افزایش یافته است.
همچنین با حضور محمدعلی نجفی انبار سرپوشیده نگهداری کالا به وسعت سه هزار متر مربع، اداره گمرک و منطقه ویژه اقتصادی و استحصال حوضچه داخل بندر به وسعت سه هکتار در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این طرح ها با هزینه 110 میلیارد ریال برای 140 نفر اشتغال زایی شده است.
ظرفیت تهیه و بارگیری نهایی بندرآستارا با چهار پست اسکله ، دو میلیون و 500 هزار تن پیش بینی شده که یک میلیون و 500 هزار تن آن مربط به تخلیه و بارگیری موادسوختی خواهد بود.
بندر آستارا نخستین بندر بخش خصوصی کشور بود که ساخت آن در سال 88 آغاز و در سال 92 با پهلوگیری یک فروند کشتی به بهره برداری رسید.
بندر آستارا ، شمالی ترین بندر کشور در منطقه صفر مرزی در حاشیه خزر، نزدیکترین بندر به کشورهای همسود (CIS) و استان های شمال غربی و غرب کشور و تنها بندری است که مرز گمرک خشکی و دریایی در شمال کشور دارد.
شهرستان مرزی و بندری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

** بهره برداری از 21 واحد مسکونی مددجویی در آستانه اشرفیه
همزمان با هفته دولت ، 21 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در مراسم تحویل این واحدهای مسکونی، رفع محرومیت و حمایت از نیازمندان را از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در راه حمایت از نیازمندان و محرومین گامهای موثری را برداشته است.
رحیم حیدری ادامه داد: دولت نیز همواره تلاش دارد با ارائه اقدامات موثر، رضایتمندی مردم در نقاط مختلف کشور را فراهم سازد تا همه از خدمات لازم بهره مند شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آستانه اشرفیه نیز گفت: هر یک از این واحدهای مسکونی مددجویان این شهرستان با زیر بنای 45 مترمربع و با هزینه 190 میلیون ریال احداث شده است.
حسن قنبرنژاد با بیان اینکه هزینه احداث این واحدهای مددجویی از طریق اعتبارات دولتی و آورده مددجویان تامین شده ، تصریح کرد: احداث این واحدهای مسکونی از اوایل سالجاری آغاز و در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است.
در حال حاضر تعداد شش هزار و 220 خانوار در قالب 9 هزار و 80 نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارند.

** دو طرح آموزشی در آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید
رئیس اداره آموزش و پرورش آستانه اشرفیه روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: افتتاح سالن ورزشی هنرستان دکتر دشتستانی از جمله طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسیده است.
اسماعیل همایونی کیسمی با بیان اینکه عملیات احداث این سالن ورزشی از سال 88 آغاز شده، افزود: این سالن ورزشی دارای 950 متر زیر بناست و به منظور انجام ورزش های مختلف توپی احداث شده است.
وی با بیان اینکه راه اندازی این سالن ورزشی در توسعه ورزش بین دانش آموزان و فرهنگیان بسیار موثر است، اظهار داشت: برای احداث این طرح چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق اعتبارات نوسازی مدارس هزینه شده است.
همایونی همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح بهسازی و مقاوم سازی مدرسه بوعلی سینا در منطقه جسیدان آستانه اشرفیه گفت: عملیات بهسازی و مقاوم سازی این واحد آموزشی نیز از سال 90 آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این واحد آموزشی متوسطه دخترانه دارای دو طبقه و 12 کلاس درس است، افزود: برای اجرای این طرح نیز سه میلیارد ریال از طریق اعتبارات نوسازی مدارس هزینه شده است.
وی گفت: آستانه اشرفیه با داشتن یکصد واحد آموزشی، دارای حدود 10 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه، به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است. هفته دولت امسال با شعار اقدام و عمل، ملت - دولت؛ امیدوار و استوار برگزار می شود.
در هفته دولت امسال، یک هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در گیلان با اعتباری بالغ بر 14هزار و 230 میلیارد ریال افتتاح می شود.
اعتبار پروژه های هفته دولت امسال در استان نسبت به سال گذشته، سه هزار و 80 میلیارد ریال معادل 28 درصد افزایش داشته است.
7106/7294/7105/2007
کد N1414772

وبگردی