آفتاب

شمار عناصر داعش در موصل از 12 هزار به سه هزار کاهش یافته است

شمار عناصر داعش در موصل از 12 هزار به سه هزار کاهش یافته است

بغداد-ایرنا- خبرگزاری نزدیک به تشکیلات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق روز دوشنبه فاش کرد که گروه تروریستی داعش به شدت با نقص نیرو مواجه شده به نحوی که تعداد عناصر این گروه در موصل از 12 هزار نفر در گذشته نزدیک به سه هزار نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری 'صدی الاعلام' به نقل از منابع مطلع امنیتی عراقی افزود: جنگ های مکرر علیه داعش در عراق و استمرار جنگ در مناطقی که تحت تصرف داعش است، باعث شده تا این گروه تروریستی بسیاری از عناصر خود را از دست داده و از جذب نیرو عاجز بماند.
این خبرگزاری در خبر دیگری از افزایش قابل ملاحظه عملیات ترور در موصل و حومه آن علیه عناصر تروریستی داعش توسط افراد ناشناس گزارش داده است.
براساس این گزارش، در دو عملیات جدید ترور، توسط افراد ناشناس در غرب و شرق شهر موصل هفت عنصر داعشی به قتل رسیده و افراد ناشناس موفق به فرار از محل شدند.
عملیات نخست ترور، در منطقه 'حی الیرموک' در غرب موصل اتفاق افتاد و افراد ناشناس سه عنصر داعشی را به قتل رسانده و عملیات دوم در شهر بازی موصل موسوم به 'دجله ستی' در سمت شرقی موصل اتفاق افتاد و چهار عنصر داعشی به هلاکت رسیدند.
این خبرگزاری نزدیک به تشکیلات مردمی الحشد الشعبی عراق افزوده که به دلیل نقص شدید نیرو و افزایش عملیات ترور علیه عناصر این گروه تروریستی در موصل، داعش کنترل شهر را از دست داده است.
منابع خبری عراق پیشتر نیز گفته بودند که پلیس وابسته به داعش موسوم به 'الحسبه' به دلیل افزایش عملیات ترور و احتمال شروع جنگ بطور کامل از انظار عمومی در سطح خیابان های موصل پنهان شده و عناصر داعش کمتر تمایل به تماس با مردم عادی دارند.
خاورم *4*353*1770*1275
کد N1414521

وبگردی