آفتاب
استاندار اعلام کرد؛

افزایش درآمد سرانه مردم استان گلستان از 70 به 100میلیون ریال

افزایش درآمد سرانه مردم استان گلستان از 70 به 100میلیون ریال

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: سرانه درآمد مردم استان از هفتاد میلیون ریال در سال 92 به 100 میلیون ریال در سال جاری رسید که این امر نشان دهنده تلاش فراوان دولت برای کاهش مشکلات و رفع نابرابری ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو یکشنبه شب در شورای اداری گلستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: همچنین ارزش افزوده استان از 128 به 188 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که امیدواریم با افزودن بر تلاش های با برنامه و هدفمند، باز هم شاهد رشد هر چه بیشتر منطقه در راه رسیدن به توسعه پایدار باشیم.
وی یکی از ظرفیت های گلستان برای رونق هر چه بیشتر را موقعیت مناسب استان برای صادرات و واردات انواع کالا از مرز ترکمنستان دانست و گفت: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت صادراتی استان 37 درصد افزایش یافته اما هنوز تا رسیدن به هدف مورد انتظار و مورد رضایت مردم راه طولانی در پیش داریم.
استاندار گلستان اجرای کامل و دقیق طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را یکی از راه های برطرف شدن مشکلات اقتصادی استان دانست و گفت: یکی از پیش شرط های موفق شدن در اجرای این طرح ها ارائه آموزش های صحیح به افراد و به خصوص مدیران دستگاه ها برای حرکت هدفمند در مسیر طرح های پیش بینی شده است که تاکنون در گلستان 10 هزار و 832 ساعت آموزش به مدیران ارائه شده است .
صادقلو بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران در گلستان تاکید کرد و گفت: راه سرمایه گذاری در بخش های گوناگون گلستان باز است و از همه توان و ظرفیت خود برای فراهم کردن زمینه حضور صاحبان سرمایه که در نهایت منجر به توسعه بیشتر استان و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر می شود؛ حمایت می کنیم.
وی همچنین نقد منصفانه را راه حل اطلاع به موقع مدیران گلستان از کمبودها و نارسایی ها دانست و گفت: نقد منصفانه همواره راهگشاست و برای رفع مشکلات استان از نقدهای دلسوزانه و منصفانه استفاده خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این جلسه گفت: عده ای به دنبال مایوس کردن مردم از دولت به بهانه حل نشدن کامل مشکلات هستند اما باید پذیرفت که هیچ دولتی نمی‎تواند مشکلات جامعه را به تنهایی برطرف کند و برای این کار نیازمند همراهی کامل مردم و مسوولان است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: از دولت نباید انتظارات بیهوده و غیرممکن داشت و در شرایطی که امکان حل برخی مشکلات و نارسایی ها در استان گلستان وجود دارد، نباید دست به دامن دولت شد.
امام جمعه گرگان افزود: تعامل هر چه بیشتر نمایندگان مردم در مجلس با مسوولان می تواند موجب شتاب در توسعه استان گلستان و برداشتن کامل کمبودها و نارسایی ها شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از کالاهای تولد داخل تاکید کرد و گفت: مردم برای به ثمر نشستن نهال انقلاب از خود گذشتگی های فراوانی انجام داده اند و با این دیدگاه هیچگاه حاضر نمی شوند با خرید محصولات خارجی، بخش های بزرگ صنعت و اقتصاد کشور دچار آسیب شود.
آیت الله نورمفیدی گفت: باوجود اهتمام مردم به مصرف کالاهای داخلی، باید کیفیت این تولیدات هم افزایش پیدا کند و توان رقابت آن ها با محصولات مشابه خارجی در بازارهای جهانی بیشتر شود.
شبک ** 3091/6203**1917
کد N1413265

وبگردی