آفتاب

سنگاپور ۴۱ مورد سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش می‌کند

سنگاپور ۴۱ مورد سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش می‌کند

همشهری آنلاین: مقامات سنگاپور شناسایی ۴۱ مورد سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش کرده‌اند، ویروسی که در برزیل با میکروسفالی، یک نقصان نادر هنگام تولد در نوزادان مربوط شده است.

به گزارش رویترز وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست (NEA) سنگاپور در بیانیه‌ای مشترک در روز یکشنبه ۲۸ اوت (۷ شهریور) اعلام کردند افراد دچار عفونت زیکا ازجمله شامل ۳۶ کارگر ساختمانی خارجی است که در محلی نزدیک آلجونید در جنوب شرق این جزیره کار می‌کردند.

مقامات سنگاپور روز شنبه نخستین مورد سرایت محلی این ویروس را در یک زن ۴۷ ساله اهل مالزی که او هم از ناحیه الجونید است، گزارش کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: «وزارت بهداشت نمی‌تواند سرایت محلی بیشتر در سایر اجتماعات را رد کند، زیرا برخی از افرادی که از لحاظ زیکا مثبت شده‌اند، در سایر نقاط سنگاپور کار یا زندگی می‌کردند. ما انتظار شناسایی موارد مثبت بیشتری داشته باشیم.»

بر اساس این بیانیه همه این افراد به‌جز هفت نفر که در بیمارستان بستری هستند، بهبود پیدا کرده‌اند.

مقامات سنگاپور می‌گویند ۱۲۴ نفر که عمدتاً شامل کارگران خارجی ساختمانی مشغول به کار در محلی در همین بخش سنگاپور بوده‌اند، را آزمایش کرده‌اند. کار در این محل اکنون به حال توقف در آمده است و سکونتگاه‌های کارگران دارد بازرسی می‌شود. از میان افراد آزمایش‌شده هفتادوهشت نفر از لحاظ ویروس منفی بوده‌اند و نتایج آزمایش پنج نفر هنوز آماده نشده است.

هفته گذشته چهار مرد سنگاپوری علائم عفونت با ویروس زیکا را بروز دادند و روز شنبه در بیمارستان بستری شدند. هنوز روشن نیست که این کارگران خارجی از چه کشورهایی هستند یا در چه هنگامی موارد بیماری‌شان شناسایی شده است. سنگاپور میزبان شمار بالایی از کارگران از جنوب آسیا است.

هیچ‌کدام از افراد دچار عفونت اخیراً به نواحی دچار زیکا مسافرت نکرده بودند. این موضوع بر اساس این بیانیه ثابت می‌کند که سرایت محلی عفونت ویروس زیکا رخ داده است.

سنگاپور، یک مرکز مالی عمده جهانی و یک کانون ترانزیت شلوغ، نظارت مداومی بر ویروس دنگی منتقل‌شونده به‌وسیله پشه دارد، نخستین مورد عفونت با ویروس زیکا را در ماه مه در یک مرد میان‌سالی که به برزیل سفر کرده بود، گزارش داد.

کد N1413245

وبگردی