آفتاب
سخنگوی قوه قضائیه: (بخش تکمیلی)

عزل 15 نفر در موضوع فیش های حقوقی/تعقیب توهین کنندگان به مقامات

عزل 15 نفر در موضوع فیش های حقوقی/تعقیب توهین کنندگان به مقامات

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و یکمین نشست خبری خود در باره مسایل مختلف از جمله کالاهای قاچاق، عزل 15 نفر در رابطه با فیش های حقوقی، کشف مواد مخدر، دستگیری متهم نفوذی در تیم مذاکره کننده هسته ای، اعلام شروط برگزاری کنسرت ها و تعقیب توهین کنندگان به مقامات سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضائی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: مسئولان برای امحای کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای لوکس هیچ نگرانی و هراسی نداشته باشند و دادستان ها در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهند.
وی افزود: دادستان ها در این زمینه باید اقدامات جدی برای امحای کالاهای لوکس انجام دهند و نگویند که کالاها قیمت دارد، مگر ساختمانی که تخریب می کنند قیمت ندارد.
محسنی اژه ای با بیان این که ضرر کالاهای قاچاق بیشتر از ساختمان است، ادامه داد: نگویید ماشین لوکس است و باید عودت داده شود شما نمی توانید آنها را عودت دهید، شما نمی توانید کالای قاچاق را صادر یا مسترد کنید، قضیه مبارزه با قاچاق کالا را به بهانه های مختلف کم رنگ نکنید.
وی با بیان این که با قاچاق کالا و غیر کالا، مسئولان برخورد جدی کنند و اغماضی نداشته باشند، گفت: زیان و ضرر این کالاها برای کشور بسیار بالا است و مفسده در قاچاق کالا برای کشورمان بالاست به همین منظور باید به صورت جدی مبارزه کنند اگرچه سخت است و هزینه دارد.
به گفته محسنی اژه ای، خانواده ها باید به هوش باشند چرا که چه بسا در قاچاق کالا حتی به صدور حکم اعدام هم منجر شود.
وی در عین حال به دادستان ها تاکید کرد که ما حامی شما هستیم و قانون، کشور، مسئولان، دولت و مجلس حامی همه دادستان ها هستند بنابراین کوتاهی نکنید و به بهانه های مختلف مبارزه را کم رنگ نکنید.

** دولت تا کنون آماری از فیش های حقوقی بالا ارائه نداده است
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه به بحث فیش های حقوقی و نجومی در کشور اشاره کرد و گفت: ما در مورد این فیش ها همه حرف ها را زدیم اما چه کاری می خواهیم انجام دهیم و در عمل چه شده، این مهم است.
وی در ادامه به اقدامات مجلس شورای اسلامی در خصوص فیش های حقوقی اشاره کرد و اظهارداشت: مجلس در این زمینه طرحی را در حال بررسی دارد و چندین جلسه تا کنون برگزار کرده و دستگاه های مختلف از جمله قوه قضائیه نیز این موضوع را به طور کامل بررسی می کنند که امیدواریم یک قانون جامع، کامل، مناسب و بازدارنده را به تصویب برسانند البته کمیسیون اصل نود هم کارهای خودش را در این زمینه انجام می دهد.

** عزل 15 نفر در مساله فیش های حقوقی
وی به اقدامات دولت در زمینه فیش های حقوقی اشاره کرد و گفت: دولت هم تا کنون 15 نفر را عزل یا جابه جا کرده و به یکسری هم دستور استعفا داده و مصوبه ای در این زمینه دارد که آن را بخشنامه کرده و برای تعدادی از مدیران و مسئولان سقف حقوقی تعیین کرده که از این پس نباید بالاتر از آن حقوقی دریافت کنند.
محسنی اژه ای ادامه داد: کار دیگر دولت این است که متخلفان را اگر جرمی کرده باشند به دستگاه قضایی معرفی کند و پول ها را برگشت دهد اما تا کنون یک مورد از این تخلفات به قوه قضاییه معرفی نشده و بیان نشده که چه قدر پول برگردانده شده است.
محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: تا کنون گزارش رسمی و غیررسمی مبنی بر تخلف در این زمینه از سوی دولت به قوه قضاییه اعلام نشده و حال این سوال مطرح است که آیا فقط 15 نفر حقوق غیر حق، غیرشرعی و غیرقانونی گرفته اند و ملاک آنها از معرفی این 15 نفر چه بوده است؟
معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر ملاک فقط مبلغ بالا بوده که ماهانه بین 40 تا 50 میلیون تومان و یا شاید بیشتر پول گرفتند یقینا افراد دیگری هم هستند، اگر ملاک این بوده که از چند جا حقوق گرفته اند، که اینها بیش از 15 نفر بودند، اگر ملاک حقوق، مزایا و مستمری بوده به زمینه وام های نسبتا سنگین با بهره یک درصد و یا بیشتر که تعداد آنها نیز بیش از 15 نفر است و اگر هیچ کدام از این ملاک ها نبوده باید بیان شود.
محسنی اژه ای تاکید کرد که برای من روشن نیست و باید این موضوع شفاف شود که چه ملاکی بوده که فقط شامل حال 15 نفر بوده و ما از آن اطلاع نداریم، فرق این 15 نفر با بقیه چه بوده است؟
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: قوه قضاییه نیز اقداماتی در خصوص فیش های حقوقی انجام داده است که ممکن است من هم مورد نقد باشم البته دستگاه قضا در این زمینه شتابی که باید داشته باشد نداشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع فیش های حقوقی و آزردگی خاطر مردم که صورت گرفت می طلبد که کار فوق العاده انجام شده باشد که انجام نشد.

** مردم فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: برخی با جعل عنوان و مدرک سراغ طیف هایی می روند که مشکلاتی دارند یا در قوه قضاییه پرونده ای دارند که از آنها اخاذی می کنند و مردم و قوه قضاییه را به زحمت می اندازند که در این زمینه مردم باید مراقب باشند که فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند.
وی اظهارداشت: آنان با منتسب کردن خودشان به مسئولان و شخصیت ها دست به اقدامات و اخاذی از مردم می زنند البته ممکن است که آنها عکسی با یکی از مسئولان کشوری داشته باشند که این ملاک نیست که حتما آنها در قوه قضاییه یا دستگاهی دیگر دستی دارند که مردم باید فریب این افراد را نخورند.
وی اضافه کرد: در دو سه هفته اخیر مواردی از این دست داشته ایم که فردی از مردم اخاذی کرده که از آنان ارز، سکه و طلا گرفته که اینها شیاد و کلاهبردار هستند که در این زمینه دو نفر نیز دستگیر شده اند که به همین خاطر به خانواده ها تذکر می دهیم که مراقب فرزندانشان باشند که در دام قاچاقچیان نیفتند.

** کشف 18 تن انواع مواد مخدر در مرداد
محسنی اژه ای در ادامه به کشف حدود 18 تن انواع مواد مخدر در مردادماه در کشور خبر داد و گفت: مردم می دانند که گفتن 18 تن مواد مخدر ساده است ولی 18 تن از انواع مواد مخدر چه قدر از جمع را نابود یا به کام مرگ می کشاند.
وی ادامه داد: این میزان از مواد مخدر شامل 471 کیلوگرم هروئین، 532 کیلوگرم مرفین و مقداری شیشه و بقیه حشیش و تریاک بوده است.

** اگر داعش نبود نمی توانستیم جنایات سازمان منافقین خلق را برای نسل جدید بازگو کنیم
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای هشتم شهریور سال 60 شهیدان رجایی و باهنر به دست تروریست های منافق گفت: اگر داعش امروز نبود چه بسا بسیار مشکل بود که بشود جنایات سازمان منافقین خلق را برای نسل جوان بازگو کرد.
وی ادامه داد: شاید نسل امروز باور نمی کردند تحت عنوان طرفدار خلق و به ظاهر اسلام، جنایات عجیب و غریبی را مرتکب می شدند، مجاهدین خلق کسانی بودند که اگر افراد خودشان مساله دار می شدند آنها را می کشتند و آتش می زدند و این وقایع قبل و بعد از انقلاب رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: منافقین خلق کسانی بودند که طی سالیان درازی کورکورانه مردم کوچه، بازار، زن و مرد و کودک و پیر و جوان را به خاک و خون کشیدند و با نام خلق اموال عمومی و مردم را تخریب می کردند و نمونه های فراون آن در سال های متمادی به خصوص سال 60 به بعد در تهران رخ داد.
وی ادامه داد: منافقین خلق کسانی بودند که برخلاف همه قوانین بین المللی و خلاف انسانیت، زمانی که رژیم بعثی صدام هنوز مدت کوتاهی از انقلاب نگذشته بود و به ایران حمله کردند، منافقین با این دشمن متجاوز همدست شدند و از هیچ گونه کمکی به رژیم بعثی عراق کوتاهی نکردند.
محسنی اژه ای گفت: نسل امروز شاید برخی از جنایات آنها با همدستی دشمنان از آن روز تا به امروز را باور نکنند که با همدستی آمریکا و اسرائیل و سایر دشمنان ملت ایران، علیه کشور توطئه کردند و خیانت های آنها را ادامه می دهند.

**متهم نفوذی در تیم مذاکره کننده هسته ای دستگیر شد/ اعلام شروط برگزاری کنسرت ها
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه درباره دستگیری عامل نفوذی در تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:اصل دستگیری درست است و وی تحت تعقیب و با قرار وثیقه آزاد شده ولی این اتهام برای او هنوز ثابت نشده است.
وی همچنین درباره اجرای حکم شیخ استخاره گفت: پرونده وی در دادسرای ویژه روحانیت می باشد و از جزئیات آن اطلاعی ندارم حکم این فرد اجرا نشده و در زندان است.
سخنگوی قوه قضاییه در مورد ثبت مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی و اختلاف به وجود آمده در این مورد با نیروی انتظامی گفت: مواردی که اختلاف برداشت در قانون می شود باید توسط قانونگذار تفسیر شود.
وی افزود: اختلافی بین نیروی انتظامی و سازمان ثبت وجود دارد که براساس اظهارات نیروی انتظامی زمانی که پلاک خودرو ثبت می شود کفایت می کند اما سازمان ثبت هم می گوید خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.
معاون اول رئیس قوه قضاییه ادامه داد: کار نیروی انتظامی در ثبت پلاک، یک کار اولیه و مقدماتی است و در پاره ای از موارد اگر مردم در دفاتر اسناد رسمی خودروی خود را ثبت نکنند با مشکلاتی مواجه می شوند.

** کشف 52 کانتینری در بندرعباس
سخنگوی قوه قضاییه در مورد کشف 52 کانتینری که در بندرعباس توسط تعزیرات صورت گرفته گفت: این پرونده در تعزیرات حکومتی بوده و حکم آن صادر شده و جزای نقدی هم معادل کالاها مشخص شده است ولی نمی دانم این حکم قطعی شده یا خیر به هر صورت در دادگاه بدوی حکم آن صادر شده است.

** شروط برگزاری کنسرت
سخنگوی قوه قضاییه در مورد شروط برگزاری کنسرت که توسط دادستان تهران مشخص شده گفت: با هنر و استفاده از هنر مخالف نیستیم و آن را تشویق می کنیم. صدور مجوز با وزارت ارشاد است ولی صدور مجوز مانع از ارتکاب جرایم نمی تواند باشد مثلا سازنده ای مجوز ساخت دارد اما در آن تخلفاتی انجام می دهد.
محسنی اژه ای ادامه داد: اگر کنسرتی برگزار شد و در زمان اجرا یا پس از اجرا مسائل خلاف عفت عمومی به وجود آمد نیروی انتظامی وظیفه دارد دخالت کند.
وی افزود: جلوگیری از اجرای کنسرت قبل از اجرا به دو صورت می باشد؛ اگر در اجرای کنسرت هیچ دستگاهی گزارشی مبنی بر وقوع اقدامات خلاف عفت عمومی و امنیتی نداشت آن کنسرت برگزار می شود اما در صورتی که طبق گزارش سیستم اطلاعاتی و یا هر دستگاه رسمی، گزارشی مبنی بر اقدامات خلاف عفت عمومی و امنیتی شود وظیفه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از کنسرت به وجود می آید که اگر انجام ندهند بازخواست می شوند.
محسنی اژه ای ادامه داد: در صورتی که اجرای کنسرت با گزارش دستگاه رسمی، امکان اقدامات خلاف عفت عمومی وجود داشته باشد مسئول دستگاه یا فردی از قبیل استاندار، فرماندار و یا مسئول وزارت ارشاد متولی شود و تعهد دهد که با توجه به این گزارشات، اجرای درست کنسرت را قبول کند نیروی انتظامی از اجرای کنسرت جلوگیری نمی کند.
محسنی اژه ای در مورد پرونده هلال احمر به نام شخص یاسین رامین گفت: این پرونده در حال بررسی است و وی با قرار وثیقه سنگین تحت نظر و بازداشت است اما نتیجه آن قابل پیش بینی است.

** امام خمینی (ره) کوچکترین تخلفی از موازین شرعی نمی کردند
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پخش فایل صوتی متنسب به آیت الله منتظری و نامه مطهری به وزیر دادگستری گفت: امام بزرگوار ما آنچنان مقید به موازین بود که دوست و دشمن می دانند که امام کوچکترین تخلفی از موازین شرعی نمی کردند و آنچه که انجام دادند قطعا صحیح بوده است.
اژه ای گفت: همه فقها بدون استثناء قبول دارند اگر یک گروه باقی علیه حکومت رسمی قیام کرد و مرکزیت آن باقی بود و اینها تجاوزات و اقداماتی علیه حکومت انجام دهند؛ تکلیف آنها مشخص است و باید مجازات شود.
وی به موضوع قتل هایی که گروه مهدی هاشمی در سال 65 انجام داده بود اشاره کرد و گفت: در آن زمان یک پدر و پسر (حشمت و فرزندش) با هم کشته شدند و جسد آنها را در گودالی خاک کردند آن موقع که پرونده تشکیل شد من کار قضایی آن را انجام دادم .
وی خاطرنشان کرد: پس از اعتراضات محل جنازه ها را به ما اعلام کردند، جنازه ها را درآوردیم و هنوز کامل از هم نپاشیده بود. و فردی که در فایل صوتی در خصوص این موضوع در آن زمان صحبت کرده بود به شدت معترض بود که چرا این را نشان می دهید که در این نوار معلوم نیست تحریف شده باشد یا نه؟
محسنی اژه ای ادامه داد: قضیه ای که امروز مطرح شده قضیه ای است که بدون تردید جریان استکباری است در مقام تطهیر جنایتکاران دیروز و امروز است و برای افراد مطلع نیاید ابهامی وجود داشته باشد.

* توهین به ریاست جمهوری و مقامات قابل تعقیب است
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی که برخی در تریبون رسمی به رئیس جمهوری تعمت می زنند آیا قوه قضاییه برای جلوگیری از تهمت و تخریب دولت مردان ورود می کند، گفت: توهین به مقامات از حیث اینکه آن مقام را دارا هستند نیازی به شکایت شاکی خصوصی نیست و مدعی العموم می تواند ورود کند.
وی خاطرنشان کرد: فردی که به اصطلاح مطرح شد و توهین کرده چون در صلاحیت دادسرای ویژه روحانیت است، دادسرای تهران صلاحیت رسیدگی ندارد و الان اطلاع ندارم که در دادسرای ویژه روحانیت اقدام کرده یا از سوی دولت شکایتی کرده باشند، اگر شکایت کردند اطلاعی ندارم.
سخنگوی دستگاه قضا در عین حال تاکید کرد توهین به ریاست جمهوری و مقامات قابل تعقیب از ناحیه مدعی العموم است.

** گزارش رسمی بازرسی کل کشوردر خصوص واگذاری املاک نجومی شهرداری تهران دریافت نشده است
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا سازمان بازرسی کل کشور گزارشی در خصوص واگذاری املاک نجومی از سوی شهرداری ارسال شده است گفت: زمانی که گزارشی به بازرسی کل کشور ارسال شود در جاهایی که حوزه صلاحیتش است ورود می کرد البته بر اساس گزارش های سالانه این سازمان به بخشی از دستگاههای اجرایی ورود می کند، گزارش ها را طبقه بندی کرده و اگر تخلفی احراز کرده باشد برای آن دستگاهی که تخلف کرده آن گزارش را ارسال می کند.
وی با بیان اینکه اگر جرمی واقع شده باشد نیز به قوه قضاییه داده می شود ادامه داد: این مطلب که شما سوال کردید هنوز گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور نیست و این سازمان نظر قطعی نداده و گزارش هایی که به سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه اگر ارسال شود به شهرداری می دهد که هنوز جواب آن برنگشته است.

**هنوز گزارشی از سوی وزیر نفت در خصوص قراردادهای نقتی به قوه قضاییه نرسیده است
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که وزیر نقت اعلام کرده در قراردادهای نفتی افراد خاصی مشخص شده اند آیا گزارشی از وضعیت این پرونده به دستگاه قضا رسیده است، اظهار داشت: هنوز مطلبی در مورد این مساله که شما مطرح کردید از طرف وزیر نفت به قوه قضاییه نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد اگر مسئولی اطلاعاتی دارد باید آنها را به مراجع ذی ربط ارائه دهد و اگر وزیر نفت اطلاعاتی دارد که خلاف قانون صورت گرفته باید به مراجع ذی ربط اطلاع دهد تا اگر نیاز به تحقیق باشد سازمان های بازرسی کشور ، سیستم اطلاعاتی، قوه قضاییه و ناجا در این زمینه تحقیق کنند، این در صورتی است که جرمی یا خلافی صورت گرفته و اگر کسی مدعی باشد باید مطرح کند.

** من عضو هیچ کمیته ای برای بررسی موضوع حصر نیستنم
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا واقعیت دارد که کمیته ای که شما در آن عضو هستید برای بررسی موضوع حصر تشکیل شده و چهار راهکار آزادی فوری ، آزادی تدریجی ، ادامه حصر و محاکمه در آن ارائه شده است مدعی شد: اصل این موضوع غلط است، چنین کمیته ای وحود ندارد و من عضو هیچ کمیته ای نیستم .
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که دادستان تهران برای پوشش حجاب پرستاران تحقیقاتی را انجام می دهد و آیا دادستان می تواند در این زمینه ورود کند، گفت: از دادستان تهران سوال کردم و این موضوع را تکذیب کردند و گفتند این مساله را به این شکلی که مطرح کرده اند، نیست.
وی گفت: جلسه ای در رابطه با مساله حجاب و عفاف برگزار شد که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه های مختلف و وظیفه های گوناگونی در این زمینه دارند.
معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت یکی از موضوعات مطرح شده این بوده که برخی از بیمارستان های خصوصی هزینه های گزافی برای آرایش بانوان در نظر می گیرند و کسی از دادستان تهران می خواهد که به این موضوع ورود کند که وی می گوید به ما ربطی ندارد و باید از طرف وزارت خانه مربوطه اقدام شود.
وی ادامه داد اما در برخی سایت ها مطرح شد که دادستانی گشتی برای بیمارستان ها در نظر گرفته که وی اعلام کرد این موضوع صحت ندارد.
محسنی اژه ای در عین حال با بیان اینکه موضوع حجاب یک وظیفه شرعی و قانونی است گفت: حجاب مختص زن و مرد است. همه موظف به رعایت آن هستند البته حجاب زن و مرد یکسان نیست اما چیزی بالاتر از حجاب ، عفاف است که باید رعایت شود.

**شکایت 600 نفر از خانواده های شهدای حادثه منا/دستگیر شدگان پرونده بانک ملت به 5 نفر رسید
سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده بانک ملت گفت: پیش تر 4 نفر در این رابطه دستگیر شده بودند که یک نفر هم به آنها اضافه شده و مبلغ 420 میلیارد تومان نیز از وجوه توقیف شده عودت داده شده است.
وی مبلغ معوقات این پرونده را یکهزار و 200 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: به همین مبلغ هم از بانک ملت و یک بانک دیگر تسهیلات دریافت شده است.
اژه ای افزود: یکی دو نفر هم در این پرونده متواری هستند که به نفع خودشان است که به کشور بازگردند.

**در پرونده واگذاری زمین توسط شهرداری پرونده قضایی تشکیل نشده
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که آیا بازرسی کل کشور در مورد واگذاری زمین های شمال تهران توسط شهرداری گزارشی به قوه قضاییه ارسال کرده است یا خیر؟ گفت: این پرونده در مرحله ابتدایی است و سئوالاتی از شهرداری توسط بازرسی کل کشور شده است که هنوز از سوی شهرداری جوابی نیامده است و هیچ پرونده قضایی تا کنون تشکیل نشده است.

** برای اتهام به جاسوسی هم می توان قرار وثیقه صادر کرد
حجت الاسلام محسنی اژه ای در این مورد که یکی از متهمان به جاسوسی که اتهام وی عامل نفوذی در تیم مذاکره کننده هسته ای می باشد با قرار وثیقه آزاد شده است، گفت: اگر بیم تبانی و فرار نباشد و بازپرس تشخیص بدهد که در بیرون از زندان هم می تواند تحقیقات خود را انجام دهد، منعی در قرار وثیقه برای آزادی وی وجود ندارد.

** امکان بازرسی 100 درصد در گمرک میسر نیست
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که در گمرک از تمام کانتینرها بازرسی به عمل نمی آید، گفت: در برخی از گمرکات کشور به دلیل این که دستگاههایی برای بازرسی وجود ندارد امکان بازرسی از تمام کانتینرها وجود ندارد و دولت هم تلاش دارد تا این دستگاه ها را برای بازرسی فنی تهیه کند و معتقد هستم که حتی با وجود این دستگاه ها امکان بازرسی 100 درصد از کالاهای گمرکی وجود ندارد.

** احضار 'ف - ص' به دادسرا صحت دارد
معاون اول دستگاه قضا با بیان این که احضار 'ف - ص' به دادسرا صحت دارد، افزود: وی قبلا یک پرونده در دستگاه قضایی داشته است و در این مورد که آیا احضار وی به خاطر آن پرونده بوده یا به خاطر پرونده جدیدی است باید سئوال کنم.

** اعاده دادرسی از مهدی هاشمی توسط خانواده
سخنگوی قوه قضاییه در مورد اعاده دادرسی خانواده مهدی هاشمی گفت: طبق قانون اگر فردی قبلا مدرکی برای دفاع از خود نداشته ولی بعدها این مدرک را بدست آورده، می تواند اعاده دادرسی نماید و این کار توسط خانواده مهدی هاشمی انجام شده و دیوان عالی کشور پرونده را برای بررسی خواسته است.

** شکایت 600 نفر از خانواده های شهدای حادثه منا در دادگستری تهران
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مورد رسیدگی به پرونده شهدای حادثه منا گفت: شکایت 600 نفر از خانواده های شهدای منا به دادگستری تهران انجام شده و ممکن است برخی از شهدا که چندین ولی دم دارند همه آنها شکایت کرده باشند، ولی هنوز رسیدگی به این شکایات به نتیجه نهایی نرسیده است و در حال بررسی است.

** دو وزیر دولت یازدهم هنوز به طور کامل لیست اموال را ندادند
سخنگوی قوه قضاییه در مورد این که برخی از وزرا لیست اموال خود را نداده اند، گفت: دو نفر از وزرا بعد از سه سال، هنوز لیست کامل اموال خود را نداده اند و لیستی که ارایه کرده اند کامل نیست و امیدواریم قبل از پایان دوره وزارت خود این لیست را تکمیل کنند، چرا که یک لیست هم بعد از پایان دوره باید بدهند.

** در مورد تعداد رسیدگی به توهین هایی که به دولت شده خبر ندارم
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که در مورد تعداد پرونده های رسیدگی شده و وارده به قوه قضاییه در مورد شکایات دولت از توهین های انجام شده، گفت: به طور متناوب معاونت حقوقی رییس جمهوری از این توهین ها شکایت کرده اند و برخی در حال رسیدگی است و برخی هم رسیدگی شده و حکم صادر شده اما این که این شکایات به چه تعدادی بوده خبری ندارم.

** روند معوقات بانکی صفر نشده اما کند شده است
معاون اول قوه قضاییه در مورد روند معوقات بانکی در کشور گفت: با توجه به رهنمودهای قوه قضاییه به بانک ها برای دریافت ضمانت کافی برای تسهیلات، هنوز هم برخی بانک ها این کار را انجام نمی دهند و ما شاهد برخی معوقات جدید بانکی هستیم ولی روند آن نسبت به گذشته کند شده است.
وی در مورد گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از وجود برخی شبکه های فساد در بنیاد شهید اظهار بی اطلاعی کرد.

** احضار احمدی نژاد به دادگاه در یک مورد شاکی خصوصی بوده است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس جمهوری سابق در یک مورد که شکایت خصوصی داشتند به دادگاه احضار شدند که حضور نیافتند و با توجه به این که شاکی وی رضایت داد این پرونده مختومه شد.
اجتمام**7029** 7268** 1193** 1569
کد N1412917

وبگردی