آفتاب

مرکز مبادله فناوری ایران وکره جنوبی در تهران آغاز به کار کرد

مرکز مبادله فناوری ایران وکره جنوبی در تهران آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا- مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی که چارچوب تفاهم نامه آن در سفر رئیس جمهوری کره به ایران امضا شده بود، امروز (یکشنبه) با حضوررئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و رئیس سازمان سازمان های کوچک کره جنوبی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی یزدانی معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: کره جنوبی چهارمین قدرت اقتصادی آسیا و یازدهمین قدرت اقتصادی در دنیاست که 99 درصد صنایع آن جزو صنایع کوچک و متوسط است.
وی ادامه داد: مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی، در محورهای آموزش، بازاریابی، انتقال دانش فنی و ارتباط کارشناسان به صنایع کوچک و متوسط دو کشور کمک می کند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حجم مبادلات تجاری دو کشور را پنج میلیارد دلار در سال ذکر کرد و گفت: دو کشور هدفگذاری کرده اند که تا 10 سال آینده حجم مبادلات را به 25 میلیارد دلار افزایش دهند.
یزدانی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی شاهد رشد همکاری های واحدهای کوچک و متوسط صنعتی دو کشور باشیم.
رییس سازمان صنایع کوچک کره جنوبی نیز در ادامه این جلسه گفت: کره جنوبی دارای سه میلیون و 500 هزار بنگاه کوچک و متوسط است.
«جو یانگ ساپ» افزود: ملاک تعیین مقیاس صنایع براساس درآمد سالانه تعریف شده است به طوری که صنایع با درآمد 50 میلیون دلار سالانه در زمره صنایع کوچک و تولیدکننده ها با درآمد 150 میلیون دلار از صنایع متوسط به شمار می رود و شرکت های بالاتر از این میزان درآمد، از صنایع بزرگ محسوب می شود.
وی به حمایت های مالیاتی و کمک مالی برای تامین فناوری در بخش صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی اشاره کرد و افزود: برای ما نیز مهم است که این تفاهمنامه های همکاری به مرحله عملیاتی برسد.
اقتصام**9189** 2023
کد N1412833

وبگردی