آفتاب
عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛

پرهیز از تصدی گری در امور اجرایی و سیاستگذاری فرهنگی با اقتصاد مقاومتی

پرهیز از تصدی گری در امور اجرایی و سیاستگذاری فرهنگی با اقتصاد مقاومتی

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، واگذاری مدیریت زیرساخت ها و مجتمع های فرهنگی به بخش خصوصی را یکی از اقدامات مناسب در دور جدید برشمرد و گفت: این اقدام در پی سیاست پرهیز از تصدی گری در امور اجرایی عملی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا درویش نژاد با تبریک هفته دولت افزود: رویکرد دولت در واگذاری مدیریت مجتمع های فرهنگی و افزایش مشارکت بخش خصوصی و مؤسسات مردم نهاد یکی از زمینه هایی است که کاملاً با مفاهیم و ابعاد اقتصاد مقاومتی همگن است.
وی گفت: به عبارت دیگر با این اقدام علاوه بر اینکه فرهنگ به بطن جامعه تزریق می شود، هنرمندان نیز می توانند با ورود به عرصه مدیریتی به لحاظ اقتصادی خود را تأمین کنند. این مهم در ادامه سبب پایداری و مقاوم سازی اقتصاد هنر و فرهنگ خواهد شد.
درویش نژاد ادامه داد: در این بین باید مراقب بود که بخش خصوصی، مرتبط و هنرمند باشد. به عبارت دیگر اداره کل ارشاد نباید از وظیفه نظارتی و هدایتگری خود غافل شود تا مدیریت این مراکز به افرادی با علم و صاحب صلاحیت برسد.
وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در هنر بیان کرد: در شرایط کنونی برپایی نمایشگاه های هنری و عرضه محصولات فرهنگی چه در داخل و خارج استان و تلاش برای ارتقاء وضعیت مالی هنرمندان یکی از اولویت های سال آینده خواهد بود. به عبارت دیگر باید مسیر بگونه ای طراحی شود که کالای هنری، ره آورد تجاری نیز داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به برنامه های اجرا شده در این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته کنگرۀ بین المللی امام سجاد (ع) با پیام مراجع عظام تقلید در بندرعباس برگزار شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن برگزاری روز ملی خلیج فارس، پیشرفت روند اجرایی تاسیس بنیاد ملی خلیج فارس، برگزاری جشنواره مد و لباس با نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرداختن به مسئله حجاب و عفاف با رویکرد اسلامی - ایرانی و برگزاری مسابقات قرآنی مساجد کل کشور در هرمزگان از جمله اقدامات اداره کل ارشاد استان بود.
درویش نژاد اضافه کرد: همایش سراسری کریمه اهل البیت(ع) در قالب همایش ملی پژوهشی - علمی نیز برگزار شد که البته اختتامیه این همایش در قم بود. همایش صحیفه پژوهان با محوریت تبییت مبانی صحیفه سجادیه، دیگر اقدامی بود که در حوزه مذهبی انجام شد.
وی با اعلام خبر راه اندازی موزه بزرگ سنتی - آیینی در بندرعباس گفت: وجود بانک اطلاعاتی از هنرمندان استان یکی از اولویت های سال آینده است. در کنار آن همچون دو سه سال گذشته تلاش های برای افزایش گالری های درون استانی انجام صورت می پذیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط فرهنگی با کشورهای دیگر، به اعزام سه گروه موسیقی به کشورهای ارمنستان و روسیه اشاره کرد و افزود: اقدامات این چنینی زمینه ساز رشد بیشتر هنر بومی و همچنین اشاعه آن در دیگر نقاط جهان است. به همین دلیل علاوه بر موسیقی در تلاش هستیم در آینده در دیگر رشته های هنری نیز برنامه ریزی های برون مرزی طراحی و اجرا شود.
این مسئول فرهنگی استان هرمزگان با اشاره به حجم گسترده فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سه سال گذشته، رشد کمی و کیفی را در کارها و اقدامات فرهنگی و هنری استان در همه بخش ها و زمینه ها شاهد هستیم و این روند علاوه براجرایی شدن سرعت بیشتری نیز به خود گرفته است.
دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
فراهنگ ** 1355 ** 1071
کد N1412789

وبگردی