آفتاب
سخنگوی دستگاه قضا:

عزل ۱۵ مدیر دولتی/ دادستان ها از امحای کالای قاچاق نترسند

عزل ۱۵ مدیر دولتی/ دادستان ها از امحای کالای قاچاق نترسند

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به عزل ۱۵ مدیر دولتی گفت: باید علت عزل ها شفاف شود و گفته شود چه ملاکی برای عزل این ۱۵ نفر بوده که دیگران شامل آن نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین محسنی اژه ای در صد و یکمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: اگر امروز داعش نبود شاید توضیح و تفسیر مجاهدین خلق دشوار می شد. مجاهدین خلق همان افرادی هستند که اگر اعضای خودشان مشکل دار می شدند آنها را کشته و آتش می زدند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به کشتار مردم بی گناه از سوی منافقین گفت: این افراد پس از تخریب، اموال مردم را به آتش می کشیدند. منافقین خلق مانند داعش در نمازهای جمعه مردم را به خاک و خون می کشید.

محسنی اژه ای تصریح کرد: به خاطر دارم بعد از شکست منافقین به ساختمانی رفتیم و دیدیم که همه مردم ساکن در آنجا را به صورت یک جا به رگبار بسته بودند و با وجود اینها برخی از افراد به دنبال تطهیر این جنایات هستند. از همان روز تا امروز با همدستی دشمنان نظام،  توطئه ها و خیانت های آنها ادامه دارد.

محسنی اژه ای در ادامه و با اشاره به جعل و کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین سمت های دولتی گفت: برخی با نشان دادن عکس با مسئولین دولتی اقدام به سوء استفاده از مردم می کنند. در سه هفته اخیر هم چند نفر شیاد اقدام به جعل سمت افراد قضایی کردند و در این رابطه سه نفر بازداشت شدند.

 کشف ۱۸تن مواد مخدر

وی خطاب به خانواده ها و با اشاره به اینکه در مرداد ماه ۱۸تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: خانواده ها مراقب باشند تا فرزندانشان به دام قاچاقچیان و گروه های مواد مخدری نیفتند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: اگر قاچاقچی فریب خورده است بداند که به خود و نظام اقتصاد کشور ضربه می زند. چه بسا در قاچاق کالا افراد به اعدام محکوم شوند. بارها هم به مسئولان گفته ایم که در رابطه با قاچاق کالا دلشان نسوزد و اغماضی نکرده و از امحای قاچاق کالا نگران نشوند.

دادستان تهران از امحای کالاهای قاچاق مضایقه نکنند

وی خطاب به دادستان تهران گفت: دادستان تهران و سایر شهرها از امحای کالا قاچاق مضایقه نکنند و نگویند که کالاها قیمت زیادی دارند و نگویند که می‌خواهیم عودت بدهیم و دولت و قوه قضاییه و قانون پشت دادستان ها هستند.

معاون اول دستگاه قضا در رابطه با فیشهای حقوقی گفت: همه حرف زدیم اما عمل مهم است. امیدواریم مجلس، قانون کامل و بازدارنده ای به تصویب برساند. دولت نیز اعلام کرده است که ۱۵ نفر را عزل و یا جابه جا کرده و یا گفتند که تعدادی استعفا داده اند و بخشنامه ای هم برای مدیران صادر کردند اما دولت بیان نکرده است که آیا فردی از نظر دولت خلاف کرده است یا نه و همچنین اعلام نکردند که افراد چه مبلغی را پس داده‌اند با این حال سوال اینجاست که آیا فقط ۱۵ نفر بودند که حقوق غیرقانونی گرفته بودند؟ ملاک عزل این ۱۵ نفر چه بود اگر ملاک مبلغ بالا بود باید افراد دیگر هم عزل می شدند و اگر عضویت و حقوق از چندجا هست باز هم باید تعداد بیشتر می شد.

وی افزود: اگر ملاک دریافت مزایا بوده باز هم تعداد بیشتر است و اگر هم ملاک چیز دیگری بوده است باید علت عزل شفاف شود و گفته شود چه ملاکی بوده که دیگران شامل آن نشدند.

قوه قضاییه شتاب لازم در موضوع فیشهای حقوقی را نداشت

وی افزود: به نظر من قوه قضاییه آن شتابی که باید را در این زمینه نداشت و با توجه به رنجش خاطر مردم باید بیشتر عمل می کردیم. در ابتدا لیست حقوق دیده شد که بعضی از مدیران فقط فیش یک جا را دادند.

ادامه دارد....

کد N1412636

وبگردی