آفتاب
رئیس ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی:

فقط سه درصد عفونت های بیمارستانی در کشور ثبت می شود

فقط سه درصد عفونت های بیمارستانی در کشور ثبت می شود

تهران - رئیس ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون گفت: باوجود پیش بینی ما مبنی بر گزارش دهی 10 تا 15 درصد عفونت های بیمارستانی فقط یک تا سه درصد آنها ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا ، سیدجواد حاجی میراسماعیل در ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: هنگامی که آمار ثبت عفونت های بیمارستانی واقعی نباشد، نمی توان برای کنترل آنها برنامه ریزی کرد بنابراین برنامه ملی برای کنترل عفونت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی، حلقه اصلی کنترل عفونت های بیمارستانی بوده و نیازمند دستورالعمل های کشور است .
وی یادآور شد: عفونت های بیمارستانی از ابعاد گوناگون مانند ابعاد مدیریتی ، بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است بطورمثال عفونت های بیمارستانی در بعد انسانی موجب تحلیل جسمی و ضعف شده و در بعد اقتصادی نیز هزینه های مستقیم و غیرمستقیم به جامعه تحمیل می کند.
رئیس ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون تصریح کرد: باید برای کاهش بیش از 50 هزار مرگ ناشی از عفونت بیمارستانی در سال ، تلاش کرد و این اقدامات در دستورکار قرار گیرد.
میزاسماعیل افزود: بالارفتن مدت اقامت بیماران در بیمارستان، تقاضا برای ویزیت های بیتر و عدم حضور بیمار در بازار کار از جمله پیامدهای عفونت بیمارستانی به شمار می رود.
وی گفت: امید است ثبت و ارزیابی جامع عفونت های بیمارستانی و ارتقای تجهیزات پزشکی در جهت افزایش ایمنی بیمار و کارکنان بیمارستانی ، مسیر را برای کاهش مرگ های بیمارستانی فراهم کند.
ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون ، فردا به کار خود پایان خواهد داد.
برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی و تقدیر از آثار و تحقیقات برتر و پیشگامان تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت از جمله تقدیر از پروفسور علیرضا یلدا چهره ماندگار رشته پزشکی (بیماری های عفونی) از برنامه های جانبی این کنگره بود.
اجتمام(3)**9185 ** 1569
کد N1412327

وبگردی