آفتاب

یک مورد عفونت بیمارستانی از هر یکصد بستری در بیمارستانهای تامین اجتماعی

یک مورد عفونت بیمارستانی از هر یکصد بستری در بیمارستانهای تامین اجتماعی

تهران - ایرنا - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 91، از هر 173 بستری، یک مورد عفونت بیمارستانی گزارش می شد که این رقم در سال 94 با توجه به افزایش بستری ها به یک گزارش عفونت بیمارستانی در هر یکصد بستری رسیده و حاکی از افزایش دقت در گزارش دهی ها است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا ، محمدعلی همتی در ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی یادآور شد: در سال 91، یکهزار و 51 عفونت ادراری، یکهزار و 683 عفونت جراحی ، یکهزار و 172 عفونت تنفسی و 369 عفونت خونی در بیمارستان های تامین اجتماعی گزارش شد که به دلیل دقت در گزارش دهی ها این آمارها اکنون بیشتر شده است.
وی با اشاره به اعلام آمار هشت تا 10 درصدی عفونت بیمارستانی در کشور گفت: این رقم در بیمارستان های تامین اجتماعی 5.7 تا 19 درصد ذکر شده که در برخی از بخش های ویژه به 14.6 درصد هم می رسد.
وی با اشاره به 70 بیمارستان و بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بعد از وزارت بهداشت، دومین تولیدکننده درمان در کشور بوده و یک دهم درمان کشور را تولید می کند و کنترل عفونت های بیمارستانی یکی از مهم ترین اولویت های این سازمان است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: کنترل عفونت های بیمارستانی در کاهش مرگ و میرها حائز اهمیت است.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه های درمانی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان قبل از اجرای طرح تحول سلامت ، 380 میلیارد تومان به مراکز درمانی تحت پوشش و خصوصی طرف قرارداد خود پرداخت می کرد که این رقم طی دو سال و نیم اخیر و بعد از اجرای طرح تحول سلامت به یکهزار میلیارد تومان افزایش داشته و هزینه های درمانی تامین اجتماعی در این مدت افزایش سه برابری داشته است.
وی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در خصوص کنترل عفونت های بیمارستانی گفت: در سال 94، اتوکلاو و ابزارشست و شوی وسایل جراحی برای 10 بیمارستان تامین اجتماعی خریداری شد و امسال 10 بیمارستان دیگر از نظر فضا و تجهیزات پزشکی ، بازسازی خواهند شد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین امسال تمام بیمارستان های بزرگ تامین اجتماعی ، سامانه استانداردسازی سیستم های هوارسان را خواهند داشت.
همتی اضافه کرد: درصد اشغال تخت های بیمارستان های تامین اجتماعی برغم توسعه فضای بیمارستان ها ، افزایش نشان داده است.
گفتنی است ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون ، فردا به کار خود پایان خواهد داد.
برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی و تقدیر از آثار و تحقیقات برتر و پیشگامان تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت از جمله تقدیر از پروفسور علیرضا یلدا چهره ماندگار رشته پزشکی (بیماری های عفونی) از برنامه های جانبی این کنگره بود.
اجتمام(3)**9185 ** 1418
کد N1412326

وبگردی