آفتاب
در صحن علنی مطرح شد؛

اعتراض شدید کوهکن به نامه مطهری در خصوص فایل صوتی منتظری

اعتراض شدید کوهکن به نامه مطهری در خصوص فایل صوتی منتظری

عضو فراکسیون ولایت از نامه اخیر نایب رئیس مجلس در خصوص فایل صوتی منتشر شده از آیت‌الله منتظری اعتراض کرده و از مطهری خواست تا زمانی که در جایگاه نایب رئیسی قرار دارد، حاشیه‌سازی نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس،محسن کوهکن نماینده مردم لنجان با اعلام تذکری نسبت به نامه اخیر علی مطهری نایب رئیس مجلس در خصوص فایل صوتی منتظری اعتراض کرد.

وی گفت: از عزیزانی که برای هیات رئیسه انتخاب می‌شوند انتظار داریم در نطق‌ها و تذکرات خود رعایت دقت را داشته باشند.

کوهکن با بیان اینکه بهتر بود این تذکر را در زمان حضور آقای لاریجانی در مجلس می‌دادم، خطاب به مطهری گفت: تا زمانی که به عنوان نایب رئیس مجلس حضور دارید، از هر گونه نامه و نطق‌هایی که با اولویت‌های جامعه در تناقض است، خوداری کنید.

وی تاکید کرد: زیبنده اعضای هیات رئیسه نیست که نامه‌ای بنویسند و یا مطالبی بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان درست می‌کند.

کوهکن اظهار داشت: در هفته دولت و هفته‌ای که رئیس‌جمهور و نخست جمهور این کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند، طرح مطالب یا نامه‌ای که مردم را از کاری که منافقان انجام داده اند و ده‌ها هزار نفر را شهید کردند، دور کند، اشتباه است.

عضو فراکسیون ولایت تصریح کرد: این موضوع اصلا سیاسی، گروهی و یا فراکسیونی نیست. اینکه نایب رئیس مجلس مطالبی را بگوید که به نوعی بیگانگان برداشت کنند که رفتار و گفتار و آنچه مورد نظر امام (ره) بوده زیر سوال رفته، غلط است.

کوهکن خطاب به مطهری گفت: شما را متهم نمی‌کنم، اما انتظار داریم طوری بگویید و به شکلی بنویسید که دشمنان انقلاب چنین برداشت‌هایی را نکنند.

وی اظهار داشت: در پاسخ به من نگویید بروید نامه را مطالعه کنید. بنده عرض می‌کنم تدبیر یک رئیس که شأن او در حدی بوده که عضو هیات رئیسه مجلس بوده، این است که برخی موضوعات را رعایت کند.

کوهکن اظهار داشت: آقای لاریجانی از نادر شخصیت‌هایی است که در همه سخنرانی‌ها، مسائل امنیت ملی را رعایت می‌کند.

وی خطاب به مطهری اظهار داشت: حداقل تا زمانی که در این مسئولیت تشریف دارید، ما را درگیر این مسائل نکنید. از شما استدعا دارم، خواهش می‌کنم جواب صادقانه بدهید و بپذیرید که به اندازه کافی مشکل داریم. حاشیه‌سازی نکنید.

وی اضافه کرد: اگر یک بیتی که سالها فتنه‌گری کرد و خون به دل امام(ره) کرد، نامه‌ای می‌نویسد و فایلی را منتشر می‌کند، بعضی از اقدامات و نامه‌ها و گفته‌های دیگر را دشمنان ما در کنار آن قرار می‌دهند و تفسیر خود را می‌کنند و شاید هم شما را به مسائلی متهم کنند که مصداق نداشته شد.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: اولا برخلاف آنچه که فرمودید که نگویید که نامه را بخوانید، روشن است که شما نامه را نخوانده‌اید و ان شاء الله حتما نامه را ببینید.

مطهری ادامه داد: اینکه مسائل را با هم مخلوط کنید درست نیست. هر وقت به مسائل فرهنگی می‌پردازیم می‌گویید این همه مشکل اقتصادی داریم، چرا به این مسئله می‌پردازید؟ هر مسئله‌ای باید در جای خود حل شود، نباید فقط یک بُعد جامعه را در نظر گرفت.

نایب رئیس مجلس گفت: امام زیر سوال نرفته است، در مورد نحوه اجرای حکم امام (ره) بوده که اگر کوتاهی صورت گرفته است، افراد پاسخ دهند.

مطهری اظهار داشت: در خیلی موارد حتی دستورات مقام معظم رهبری  و امام (ره) نیز مورد تمجید رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است. زمانی که منشور هشت‌گانه امام (ره) به تصویب رسید، تا یک هفته رسانه‌های بیگانه از امام (ره) تمجید می‌کردند. این دلیل نمی‌شود که امام (ره) مخالف انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: مسئله نایب رئیسی هیچ ربطی ندارد که ما حرف حق را نزنیم. در موقع اداره جلسه ممکن است ملاحظاتی باشد، اما در هر جایی هر نماینده‌ای آزاد است که نظرات خود را بگوید.

مطهری اظهار داشت: بعد هم بحث ما این بوده که توضیح داده شود.

در جریان اظهارات مطهری، محمدعلی پورمختار شعار مرگ بر منافق را داد و کریمی قدوسی نیز مقابل هیات رئیسه قرار گرفت و خطاب به مطهری گفت بار آخرت باشد این کارها را می‌کنی. کوهکن نیز از پاسخ های مطهری قانع نشده بود و با صدای بلند اعتراض می‌کرد.

کد N1412039

وبگردی