آفتاب
نایب رئیس اتاق ایران:

مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی به دلار و یورو انجام می شود

مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی به دلار و یورو انجام می شود

مشهد- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از گشایش مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی به دلار و یورو خبر داد.

غلامحسین شافعی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری خراسان رضوی گفت: این گشایش به شکل رسمی آغاز و اقدام عملی هم در این زمینه صورت گرفته است که با توجه به مبادلات گسترده ایران با کره جنوبی، اقدام بسیار مناسبی خواهد بود.
وی افزود: تفاهم نامه انتقال سرمایه و فناوری در صنعت آب و فاضلاب نیز بین ایران و کره جنوبی امضا شده است.
وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری ایران به کشور آذربایجان هم اتفاقات بسیار خوبی روی داد و مذاکرات سه جانبه بین ایران، روسیه و آذربایجان شکل گرفت که زمینه اثرگذاری و حضور ایران را در پیمان اوراسیا فراهم کرد.
شافعی گفت: با این اقدام از تعرفه ترجیحی با این کشورها برخوردار خواهیم شد که می تواند حجم مبادلات ایران با اوراسیا را افزایش دهد.
وی افزود: بانک مرکزی ایران هم در حال افتتاح حساب در 'اگزیم بانک' چین است که از نظر مبادلات اقتصادی برای واردات و صادرات بسیار مطلوب و مفید است.
'اگزیم بانک' به عنوان بانک تخصصی و دولتی وظیفه توسعه صادرات و گسترش تعاملات و مبادلات بازرگانی با دیگر کشورها را دنبال می کند.
شافعی اظهار کرد: نرخ تورم در روستاهای کشور 8.3 درصد شده و نرخ تورم نقطه به نقطه هم به 6.6 درصد رسیده است که از اقدامات ثمر بخش و قابل توجه دولت می باشد.
وی گفت: این امر موجب ثبات در اقتصاد کلان کشور شده و امید است در کنار آن رونق هم شکل بگیرد.
وی افزود: در یازدهم مرداد ماه امسال رتبه ریسک اقتصادی ایران از هفت به پنج کاهش یافت که در معاملات اقتصادی و سرمایه گذاری بسیار مهم است.
به گفته شافعی نرخ ارز صادرکنندگان نیز قرار است زیرپوشش بیمه قرار گیرد که این امر راحتی خیال آنان را به دنبال دارد.
1922 / 6053 /1596
کد N1411148

وبگردی