آفتاب
رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو:

عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان هستند

عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان هستند

تهران - ایرنا - رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا است و به همین دلیل نیاز به توجه بیشتری درباره آن احساس می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، دکتر زهرا شریفیان افزود: عفونت های بیمارستانی از جمله معضلات شایع در دنیا است و همواره تاکید ما بر آن بوده که اگر بتوان به مقداری بسیار اندک نیز در کنترل عفونت ها نقش ایفا کرد ، بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: سالانه مرگ های زیادی در دنیا بر اثر عفونت های بیمارستانی اتفاق می افتد که در بسیاری موارد حتی علت این مرگ ها ناشناخته می ماند و ممکن است به موارد دیگری نسبت داده شود.
رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر مرگ و میرها ی ناشی از عفونت های بیمارستانی، مشکل دیگری نیز در عدم کنترل عفونت بیمارستانی وجود دارد و آن ارزبری بالای این معضل است به این معنا که بروز عفونت بیمارستانی، منجر به مصرف آنتی بیوتیک بالا -بجا یا نابجا- ، می شود که خود عوارض جانبی دیگری را به وجود می آورد که به صورت سلسله وار، کاهش سلامت جامعه و همچنین افزایش ارزبری را به دنبال خواهد داشت.
شریفیان تاکید کرد: لازم است که در حوزه عفونت های بیمارستانی ، نظارت ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.
اجتمام**9185**1569
کد N1410546

وبگردی