آفتاب

«دیروز تا امروز» امین هنرمند منتشر شد

«دیروز تا امروز» امین هنرمند منتشر شد

تهران- ایرنا- آلبوم «دیروز تا امروز»، دربردارنده شماری از موسیقی های فیلمی توسط امین هنرمند ساخته شد و به بازار موسیقی آمد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار موسیقی ایرنا، آلبوم «دیروز تا امروز» که دربردارنده ی گزیده یی از موسیقی هایی است که امین هنرمند برای مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ساخته، به همت مؤسسه ی موسیقایی ماهور منتشر شد.
آلبوم «دیروز تا امروز» دارای 17 قطعه است، که این قطعه ها دربردارنده ی موسیقی این سریال ها، فیلم ها و پویانمایی ها است: مجموعه تلویزیونی «آشپزباشی»، پویانمایی
«حَسن»، سریال تلویزیونی «فرار بزرگ»، پویانمایی «عباس»، پویانمایی «رقص قاصدک ها» و فیلم سینمایی «امروز».
از میان 17 قطعه این آلبوم، 11 آهنگ نخست، قطعه هایی است که هنرمند آن ها را برای مجموعه ی «آشپزباشی» ساخته است. سریال «آشپزباشی» را محمدرضا هنرمند با بازی پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا، زنده یادان بهروز مسروری، علی طباطبایی و ملیحه نیکجومند در سال 1388 ساخته است.
امین هنرمند دکترای آهنگسازی خود را در سال 1391 از دانشگاه تورنتوی کانادا دریافت کرده و هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. وی عنوان ها و جایزه های گوناگونی را تاکنون در زمینه آهنگسازی دریافت کرده که از جمله آن ها می توان از این ها یاد کرد: به دست آوردن رتبه دوم مسابقه ی بین المللی موسیقی فیلم «نایتینگل» (2009)، کسب رتبه نخست فراخوان ارکستر جوانان تورنتو (2009) و دریافت جایزه نخست برای موسیقی سریال آشپزباشی از دومین جشنواره جام جم (1391).
آلبوم «شِکوه های بی کلام» اثر دیگری است که از هنرمند منتشر شده و شامل دو اثر الکترو آکوستیکی و چهار قطعه ی آکوستیکی است (1394).
این آهنگساز در زمینه ی تألیف و پژوهش نیز کتاب «مقدمه یی بر آنالیز موسیقی آتنال» را به همت انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسانده و ترجمه کتاب «نگرش کلاسیک به هارمونی و پیانوی جَز» (انتشارات سوره ی مهر) را نیز انجام داده است.
ارکستر استودیویی تورنتو و تعدادی از نوازندگان ایرانی در اجرای قطعه های گوناگون آلبوم
«دیروز تا امروز» حضور داشته اند. از جمله نوازندگان ایرانی که در این آلبوم ساز زده اند، می توان از این هنرمندان نام برد: ارژنگ سیفی زاده، شروین مهاجر، علی جعفری پویان، امین هنرمند، مهرناز دبیرزاده، فرزان بیژنی، شراره شیخان، آتنا اشتیاقی، سهراب برهمندی و امین غفاری.
فراهنگ**3067**1027
کد N1410252

وبگردی