آفتاب
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد:

64 بیمارستان در دولت یازدهم به بهره برداری رسید/21 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت

64 بیمارستان در دولت یازدهم به بهره برداری رسید/21 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح و بهره برداری 64 بیمارستان با 10 هزار و 300 تخت در دولت یازدهم خبر داد و گفت: 21 هزار تخت ببمارستانی دیگر تا آخر این دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی صدرالسادات با اعلام این مطلب افزود: از 21 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت تاکنون سه هزار و 354 تخت راه اندازی شده است و متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز 68 درصد است.
به گفته وی منابع طرح ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ نیز شامل، بهسازی، تعمیرات اساسی، اصلاح تاسیسات زیربنایی، استانداردسازی اتاق های عمل و اورژانسهای بیمارستانی با متوسط 80 درصد پیشرفت نیز از ابتدای دولت یازدهم در 570 بیمارستان دولتی اجرا شده است.
صدرالسادات همچنین با اشاره به پروژه های طرح تحول سلامت گفت: این پروژه ها شامل، طرح جامع استانداردسازی و بهبود فضای بلوک های زایمان با تعداد 292 پروژه و پیشرفتی بالغ بر 60درصد، طرح ساماندهی و ایجاد کلینیک های ویژه با رویکردهای نوین و با تاکید بر معماری بومی(ایرانی- اسلامی) با تعداد 227 پروژه و پیشرفتی بالغ بر 26 درصد، طرح بهسازی و ایجاد اورژانس های بیمارستان در سطح کشور با تعداد 118پروژه و پیشرفتی بالغ بر 32 درصد و طرح احداث مراکز غربالگری و تشخیص سرطان و شیمی درمانی با تعداد 110پروژه و پیشرفتی بالغ بر 28 درصد بوده است.
معاون وزیر بهداشت با منابع طرح تحول سلام تعداد هزار و955 خانه بهداشت ساخته شد تعداد هزار و 744 خانه بهداشت بهسازی شد و199 پروژه دیگر خانه بهداشت دیگر با میانگین پیشرفت 69 درصد در دست اجراست.
صدرالسادات همچنین افزایش ظرفیت و استانداردسازی بخشهای ویژه ICU,NICU,PICU با پیش بینی افزایش تعداد دو هزار و458 تخت با متراژ کلی 67 هزارمترمربع، را از دستاوردهای دیگر وزارت بهداشت در توسعه ناوگان خدمات درمانی اعلام کرد که به گفته وی تعداد هزار و981 تخت آن به پایان رسیده و بقیه در مراحل پایانی اجراست.
براساس این گزارش ساخت تعداد 342 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در کشور با پیشرفتی بالغ بر 32 درصد، تامین دو هزار و 800 دستگاه آمبولانس و توزیع هزار و400 آمبولانس درسراسر کشوراست.
ساخت رصدخانه سلامت ایرانیان با بهره گیری از فناوریهای جدید، و برنامه ریزی برای رصد شاخصهای سلامت کشور و پیشگیری از تبعات بیماریها و نقایص بهداشتی ، احداث سردخانه های زنجیره سرد واکسن کشور در فضایی به وسعت هزار و 300مترمکعب ، شامل هشت سالن زیر صفر درجه و2 سالن بالای صفر درجه احداث مرکز هدایت عملیات و بحران EOC ،طراحی سیستم ارزیابی پوشش همگانی سلامت(UHC) و استقرار نظام ارزیابی عملکرد و تحول در برنامه های اجرایی و نیز استقرار نظام و سامانه برنامه ریزی عملیاتی یکپارچه از دیگر فعالیتها و اقدامات معاونت توسعه مدیدیت منابع اعلام شده است.
همچنین انجام اقدامات «مهندسی سازمان» مانند بازنگری تشکیلات و ساختار ستاد دانشگاه ها،دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، تدوین استاندارد نیروی انسانی بیمارستانهای کشور و بازنگری تشکیلات ستاد وزارت بهداشت ، راه اندازی و راهبری بانک جامع اطلاعات منابع انسانی از دیگر اقدامات معاونت توسعه وزارت بهداشت در دولت یازدهم است.
طراحی نظام ارزیابی عملکرد حوزه منابع انسانی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور بر اساس مدل EFQM،برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور تعدادی بالغ بر دو هزار و750 نفر از سراسر کشور و طراحی و استقرار سامانه واگذاری ممیزی بهداشتی به بخش دولتی از دیگر اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در طول سه سال گذشته اعلام شد.
اجتمام(1)**3063 ** 1418
کد N1410245

وبگردی