آفتاب

نگرانی کارگران آبفای تهران از مختل شدن بیمه مکمل درمانی

نگرانی کارگران آبفای تهران از مختل شدن بیمه مکمل درمانی

ایلنا: به دلیل واریز نشدن هزینه مربوط به حق بیمه مکمل خدمات درمانی 635 کارگر شرکت آبفای تهران، از پنج ماه گذشته تاکنون ارائه خدمات بیمه مکمل درمانی به این کارگران مختل شده است.

تعدادی از کارگران شاغل در آبفای تهران در تماس ایلنا گفتند: به دلیل آنچه که واریز به موقع حق بیمه مکمل آنها عنوان می‌شود، در حال حاضر نمی‌توانند از خدمات بیمه درمانی مکمل استفاده کنند.

این کارگران که تعداد مجموع آنها در حدود 635 نفر است افزودند: از طرف مدیریت آبفای شهرتهران با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه‌مکمل درمانی قراردادی منعقد شده است و براساس همین قرار داد هر ماه بخشی از دریافتی آنها بابت هزینه استفاده از خدمات بیمه مکمل کسر می‌شود.

آنها ادامه دادند: از قرار معلوم این حق بیمه کسر شده از اردیبهشت  ماه سال جاری به حساب شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه‌های مکمل درمانی واریز نشده است و به همنی دلیل در پنج ماه گذشته ارائه خدمات درمانی بیمه مکمل به آنها و اعضای خانواده‌هایشان با محدودیت‌هایی روبرو بوده است.

برپایه این اظهارات تعداد کارگران آبفا و اعضای خانواده‌های آنها که تحت پوشش خدمات بیمه درمانی مکمل هستند اما با مشکل به وجود آمده مواجه هستند تا نزدیک به 4500 نفر برآورد می‌شود.

در همین رابطه منابع ایلنا از پیگیری اعضای شورای اسلامی کار شرکت آبفا برای حل مشکل به وجود آمده خبر داده و افزودند: ظاهرا در این خصوص نهاد صنفی آنها اقدامات موثری را انجام داده‌اند اما در مقابل مدیریت آبفا به جای همراهی در صدد توبیخ اعضای فعال این نهاد صنفی برآمده است.

آنها می‌گویند پرداخت نشدن مطالبات مربوط به حق بیمه مکمل آنها در باعث شده‌است تا بیمارستانها و درمانگاهای طرف قرار داد با شرکت بیمه گر ایران خدمات  خودرا به کارگران  به حداقل برسانند و در مقابل آن دسته از کارکنانی هم که تاکنون موفق به استفاده از خدمات بیمه مکمل شده‌اند نتوانند طبق قرار داد منعقد شده هزینه‌های از جیب داده شده را پرداخت کنند.

کد N1410074

وبگردی