آفتاب
ابتکار خبر داد؛

نصب پرچم آبی در مناطق سالم ساحلی خزر/ به کیمیا علیزاده افتخار می کنیم

نصب پرچم آبی در مناطق سالم ساحلی خزر/ به کیمیا علیزاده افتخار می کنیم

انزلی - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح نصب پرچم آبی برای مشخص بودن سلامت مناطق ساحلی دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز جمعه در آیین افتتاح دو طرح ورزشی و زیست محیطی در شهرستان ساحلی انزلی بیان داشت: این پرچم آبی در مناطق فاقد آلودگی پسماند و پساب نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم به مسائل اجتماعی ، ورزشی و جوانان اهتمام ویژه ای دارد، ادامه داد: ورزش و هرگونه فعالیت اجتماعی باید در محیط زیست سالم باشد چراکه توجه دولت به حفظ محیط زیست مشخص است و باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.
ابتکار خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست به ویژه در استانی که از موضوع پسماند و پساب ها رنج می برد، مسئولیت عمومی و همگانی است.
وی با بیان اینکه ورزش در محیط زیست سالم امکان پذیر است و حتی نباید در هوای آلوده پیاده روی و آب ناسالم شنا کرد، گفت: دریای خزر اگر سالم باشد، امکان شنا در آن فراهم خواهد بود اما درصورت وجود زباله و آلودگی آن، طبیعت استان به مخاطره می افتد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ورزش یکی از مکمل های زندگی سالم به ویژه در نقاط شهری است، تصریح کرد : ورزش یکی از راهکارهای جبرانی از برون رفت مشکلات اجتماعی از کودکی تا کهنسالی است.
ابتکار افزود: با توجه به نقش محوری بانوان در خانواده، فرزندآوری و اهمیت سلامت بانوان دولت نیز توجه ویژه ای به ورزش بانوان و سرمایه گذاری در این بخش دارد.
وی در ادامه با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو اظهار کرد : بانوان و مردان این سرزمین به دریافت نخستین مدال المپیک توسط کیمیا علیزاده افتخار می کنند.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما برای ورزش بانوان چه در سطح عمومی و چه قهرمانی اهتمام داریم .
وی تصریح کرد: فدراسیون ها و کمیته جهانی المپیک، ورزش و محیط زیست را تنگاتنگ می بینند و به ورزشکاران نیز تاکید شده در زمینه محیط زیست اهتمام داشته باشند.
ابتکار گفت: خوشحالم در این استان حضور دارم و فعالیت های خوبی در گیلان چه در بعد اجتماعی و چه در بعد ورزش شکل گرفته است .
وی ادامه داد: از انجمن های مردم نهاد و ورزشکارانی که به عنوان سفیران محیط زیست فعالیت دارند نیز تشکر می کنم .
همچنین تفاهم نامه مدیریت پایدار در ورزش و گردشگری با حفظ محیط زیست به ویژه در مناطق دارای اهمیت ویژه زیست محیطی نظیر تالاب انزلی و بوجاق به امضای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گیلان رسید.
حفاظت از تنوع زیستی کشور و دستیابی به رویکردی همه سو نگر، کاربردی و پویا به منظور حفظ و نگهداری منابع اکولوژیک و بهره برداری خردمندانه از این منابع و جلب مشارکت در اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق حفاظت، احیا و بازسازی، طبیعت گردی، آموزش و پژوهش، مشارکت جوامع محلی و همسو کردن فعالیت ها در راستای مدیریت یکپارچه زیست بومی در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط حاکم بر مناطق تحت مدیریت سازمان از اهداف اجرای این تفاهم نامه است که به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رسید.
تصویب و پایدار کردن ردیف اعتباری برای اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق و تأمین زیرساخت ها در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان توسط استانداری، ایجاد ساز و کار مورد نیاز جهت مشارکت و بهره گیری از توان و ظرفیت جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد، فعال کردن کارگروه اجرای طرح های مدیریت مناطق و همسوسازی برنامه و فعالیت های سایر دستگاه ها با سند طرح های مذکور در مناطق و عرصه های پیرامونی تأثیرگذار و معرفی متقاضیان ذیصلاح براساس دستورالعمل سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق چهارگانه به سازمان حفاظت محیط زیست، چهار بند مورد توافق در تفاهم نامه تهیه و اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق است.
در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پروژه استخر سرپوشیده بانوان بندرانزلی افتتاح و کلنگ احداث ساختمان مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی به زمین زده شد.
7471/6030/2007
کد N1408837

وبگردی