آفتاب

ظریف با رییس مجلس نمایندگان شیلی دیدار کرد

ظریف با رییس مجلس نمایندگان شیلی دیدار کرد

سانتیاگو - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با «اسوالدو اندراده» رییس مجلس نمایندگان شیلی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در محل ساختمان کنگره سابق در شهر سانتیاگو برگزار شد، ظریف با ابلاغ سلام و دعوت رییس مجلس جمهوری اسلامی اظهارکرد: گسترش روابط با شیلی بویژه روابط پارلمانی برای ما حائز اهمیت است و ما آماده تبادل هیات های پارلمانی بویژه گروه های دوستی پارلمانی هستیم.
رییس مجلس شیلی نیز در این دیدار اظهارکرد: مطمئن باشید سفر شما فصل جدیدی از روابط دو کشور را رقم خواهد زد.
'اسوالدو اندراده' افزود: شیلی کشوری جدی با کثرت سیاسی است، اما سیاست خارجی آن توسط همه ارکان حکومت حمایت می شود؛ شیلی یک شریک قابل اعتماد برای ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: با اشتیاق آماده گسترش روابط هستیم و پارلمان شیلی از روند رو به رشد روابط با ایران استقبال می کند.
جمعی از نمایندگان مجلس سنا شیلی هم با حضور در محل ملاقات وزیر امور خارجه در پارلمان این کشور با محمد جواد ظریف جداگانه دیدار کردند.
در این دیدار درباره روابط دوجانبه، مسایل منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین تبادل نظر شد؛ این سناتورها خواستار سفر به ایران برای تقویت همکاری های دو جانبه شدند.
این اولین سفر وزیر خارجه ایران به شیلی در طول تاریخ روابط سیاسی دو کشور است.
ظریف شب گذشته در چهارمین مرحله از سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین وارد شیلی شد و عصر امروز پس از دیدار با رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور به بولیوی خواهد رفت.
او صبح روز پنجشنبه همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و شیلی را با حضور همتای شیلیایی اش افتتاح کرد.
شبک**سیام**1551**1021
کد N1408392

وبگردی