آفتاب

مدرسه تابستانی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار آغاز شد

مدرسه تابستانی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار آغاز شد

تهران - ایرنا - دوره آموزشی مدرسه تابستانی ' مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار' با حضور استادان و دانشجویان داخلی و مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان در دانشگاه تربیت مدرس آغاز و تا هفدهم شهریور ماه ادامه دارد.

سازمان دهنده دوره آموزشی مدرسه تابستانی ' مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: این دوره در راستای توسعه برنامه های مشترک دانشگاهی برگزار می شود.
سجاد فرجی دیزجی افزود: دوره آموزشی مدرسه تابستانی ' مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار' با همکاری دانشگاه های فیلیپس ماربورگ آلمان، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی و فردوسی مشهد به مدت دو هفته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود و اساتید و دانشجویانی از دانشگاه های ایران و فیلیپس آلمان شرکت می کنند.
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در دوره برگزاری این دوره شرکت کنندگان از بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سازمان حفاظت محیط زیست بازدید خواهند داشت و در نهایت در سفری فرهنگی به اصفهان و مشخصا ابیانه خواهند رفت.
فرجی دیزجی ادامه داد: در این دوره 15 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه آلمان و 15 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه های ایران شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار بحثی جامع و محور اصلی این دوره آموزشی است، گفت: در این دوره، این موضوع از رویکردهای مختلف از جمله مدیریت منابع طبیعی در حوزه نفت، بحث نابرابری درآمدی و اثرات تحریم بر روی توسعه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: در طول دوره کارگاه هایی برگزار می شود که دانشجویان مباحث تدریس شده را به صورت عملی و با استفاده از نرم افزارهای مربوطه کار خواهند کرد.
وی گفت: در روز آخر این دوره، از دانشجویان شرکت کننده خواهیم خواست تا یافته های خود در طول دوره را ارائه دهند و به نفرات برتر اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد.
فرجی دیزجی اظهار کرد: به شرکت کنندگانی که تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و حضور مستمر داشته باشند گواهی نامه ای با امضای دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه فیلیپس آلمان داده خواهد شد که اعتبار بین المللی دارد.
علمی 9014**1569
کد N1408217

وبگردی