آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

راه مقابله با تهاجم فرهنگی مصونیت فرهنگی نیروی انسانی در کشور است

راه مقابله با تهاجم فرهنگی مصونیت فرهنگی نیروی انسانی در کشور است

اردبیل - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها راه مقابله با هجمه های فرهنگی بیگانگان مصونیت فرهنگی نیروی انسانی در کشور است و باتوجه به اهمیت تربیت نسل های آینده، تحقق آن در دامان خانواده ها و آموزش و پرورش امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا علی جنتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در توسعه فعالیت های قرآنی و تجهیز کتابخانه های مدارس آمادگی لازم را دارد و طرح توزیع یک میلیون جلد قرآن مجید در کشور از سوی این وزارتخانه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: هر سال 2هزار میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی در بودجه کشور منظور می شود اما در سال گذشته ریالی از این اعتبار تخصیص نیافت و تلاش می شود با تامین اعتبار لازم در جهت تعمیق و توسعه برنامه های قرآنی، گام های بلندتری برداشته شود.
وی بیان کرد: در کنار تلاوت و حفظ قرآن کریم باید به فهم و درک آن و همچنین به موازات توسعه ورزش های قهرمانی باید به ورزش همگانی نیز توجه لازم اعمال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لحاظ مزیت های فرهنگی هنری هر استان سعی می کند جشنواره های ملی را در استان های کشور برگزار کند.
وی در پاسخ به سووالی گفت: در دولت های گذشته حدود 890 هزار نفر به شمار کارکنان دولت افزوده شده و این امر بار سنگینی را بردوش دولت نهاده است و با توجه به تنگناهای مالی، پرداخت حقوق کارمندان و یارانه در آخر هر ماه مشکلی برای دولت به حساب می آید.
جنتی ادامه داد: برای تکمیل طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری اردبیل همکاری و پیگیری خواهیم کرد و جهت تجهیز سالن های اداره ها به سامانه های دیجیتال جهت استفاده کارکنان و حتی مردم آمادگی لازم را داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خود و سایر وزیران در استان ها و مشاهده انسجام و تلاش بی وقفه مدیران، مسوولان دولت و نمایندگان مردم را مایه خرسندی و انگیزش برای خدمتگزاری بیشتر دانست و هفته دولت را به دولتمردان و مردم تبریک گفت.
جنتی در خصوص پیگیری تحقق طرح راه آهن اردبیل و تداوم حمایت های وزارتخانه نسبت به مطبوعات قول مساعد داد و علت لغو تعدادی از نشریات استان اردبیل را فعال نبودن آنها و مشمول شدن به ماده 16 قانون مطبوعات دانست.
در سفر 2 روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل 517 طرح عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در این استان به صورت متمرکز به بهره برداری رسید.
7124/ 1257
کد N1407742

وبگردی