آفتاب
وزیر بهداشت:

برای رفع مشکل حوزه بهداشت و درمان ایجاد سازمان رفاهی و اجتماعی ضروری است

برای رفع مشکل حوزه بهداشت و درمان ایجاد سازمان رفاهی و اجتماعی ضروری است

بیرجند- ایرنا - وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای رفع مشکلی که در حوزه بهداشت و درمان وجود داد و به تدریج هم قابل رفع است، گفت: در این ارتباط ایجاد سازمان رفاهی و اجتماعی در کشور ضروری است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این سازمان بخشی از مشکلات حوزه درمان از این طریق رفع شود.
وی با بیان اینکه برخی افراد توان پرداخت حتی سه درصد هزینه درمان خود را ندارند، تاکید کرد که با تشکیل سازمان رفاهی اجتماعی برای رفع مشکلاتی که در این ارتباط وجود دارد، اقدام موثری صورت گیرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه به تکمیل و تجهیز و راه اندازی پنج باب بیمارستان تا پایان دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این کار، اقدام بی سابقه ای در حوزه بهداشت ودرمان استان است.
همچنین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تاکنون اقدام های خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است با این وجود مشکلاتی وجود دارد که باید به آن توجه جدی شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه امروز مشکل اساسی انسان علاوه بر بیماری های جسمی ، بیماری های روحی و روانی است که باعث شده برخی ها هزاران نفر را برای کسب سود بیشتر بکشند.
وی تاکید کرد: مهمتر از درمان بیماری های جسمی، درمان بیماری های روحی افراد است که با توجه به شرایط کنونی زندگی انسانها نیاز به توجه بیشتری دارد.
همچنین در این دیدار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات استان در حوزه اشتغال ، خشکسالی، کمبود آب و بهداشت و درمان گفت: بی آبی یکی از مشکلات اساسی خراسان جنوبی است .
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی بیان کرد: اگر در این حوزه اقداماتی از سوی دولت صورت نگیرد، در آینده نزدیک شاهد خالی شدن بیشتر تعداد روستاهای مرزی استان از جمعیت خواهیم بود.
وی ادامه داد: در 10سال گذشته نیمی از روستاهای مرزی استان خالی از جمعیت شده است و احساس می شود که در تعدادی از وزارتخانه ها مشکل خراسان جنوبی جدی گرفته نمی شود.
بر اساس آمارهای منتشره در رسانه در 20سال گذشته یک هزار و 854روستا و آبادی در خراسان جنوبی در اثر خشکسالی، نبود اشتغال و ... از جمعیت خالی شده است.
هم اکنون 43درصد از جمعیت حدود 800هزار نفری استان در حدود حدود دو هزار روستا زندگی می کنند.
وزیر بهداشت بعد از ظهر چهارشنبه در دومین روز از هفته دولت وارد بیرجند شد و بلافاصله به قاین رفت و از بیمارستان شهدای این شهر و اورژانس در دست ساخت و نیز مرکز بهداشتی و درمانی آرین شهر بازدید کرد.
چهارشنبه شب با حضور وی طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج)و سلامتکده طبس سنتی در بیرجند با صرف 5.5میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
وی همچنین امروز از بیمارستان رازی بیرجند بازدید کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه از مراکز درمانی خوسف، طبس، بشرویه و سرایان و فردوس خراسان جنوبی بازدید نیز می کند.
2047/
کد N1407597

وبگردی