آفتاب
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری،

83 طرح در شیروان خراسان شمالی رونمایی شد

83 طرح در شیروان خراسان شمالی رونمایی شد

بجنورد - ایرنا- 83 طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی در چهارمین روز از هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در این شهرستان خراسان شمالی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود واعظی در آیین بهره برداری از مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری شیروان و همچنین بهره برداری از یک واحد مرغداری در این شهرستان حضور یافت.
فرماندار شیروان گفت: برای اجرای 83 طرح در شیروان که در حوزه های آب روستایی، آب شهری، جهاد کشاورزی، گاز، راه و شهرسازی، شهرداری، طرح هادی، بهداشت و ... بهره برداری شد افزون بر 70 میلیارد و938 میلیون ریال هزینه شده است.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه 19دستگاه اجرایی در بهره برداری از این طرح ها نقش داشته اند اظهار کرد: در هفته دولت امسال بزرگترین شبکه آبرسانی روستایی در بخش قوشخانه فاز اول آن از محل اعتبارات رهبری به بهره برداری رسید که در فاز اول 9 روستا و با تکمیل و اتمام آن در مجموع کل 24 روستا و یک شهر از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شیروان در هفته دولت گفت: برای اجرای این طرح در فاز اول با ظرفیت 12 هزار متر مکعب در شبانه روز و اعتبار 280 میلیارد ریال هزینه شده و برای پایان عملیات اجرایی آن 400 میلیارد ریال دیگر لازم است.
صفایی همچنین از دیگر طرح های بهره برداری شده امروز را بزرگترین واحد مرغ گوشتی خراسان شمالی در شیروان دانست و گفت: این واحد 100 هزار قطعه ای با اعتبار 37 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی ساخته شده است.
نماینده عالی دولت در شیروان گفت: بیشترین تعداد پروژه های بهره برداری شده امروز این شهرستان در حوزه دهیاری با 29 پروژه و از نظر ریالی بیشترین پروژه مربوط به حوزه آب روستایی این شهرستان با 5 طرح و اعتبار 150 میلیارد ریال است.
شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7186/ 6042
کد N1407548

وبگردی