آفتاب
خبر

بسته پیشنهادی بورس در ارتباط با اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت

بسته پیشنهادی بورس در ارتباط با اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت

بعد از ظهر سه‌شنبه دوم شهریور 95 دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه اعضای هیات‌مدیره این سازمان با علی لاریجانی ...

سازمان بورس و اوراق بهادار:بعد از ظهر سه‌شنبه دوم شهریور 95 دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه اعضای هیات‌مدیره این سازمان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضایی صمیمانه و با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دکتر لاریجانی از حضور چهره‌های علمی و متخصص در راس مدیریت این سازمان ابراز خرسندی و نقش بازار سرمایه را در اقتصاد ملی با اهمیت توصیف کرد. در ادامه این دیدار رئیس سازمان بورس نیز با قدردانی از حمایت‌های مستقیم مجلس شورای اسلامی از بازار سرمایه، تصویب قوانین مناسب مرتبط با این حوزه را اقدام موثری از سوی قوه مقننه در روند تقویت و توسعه این بازار ارزیابی کرد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشریح روند شکل‌گیری بورس‌ها، ساختار‌مند شدن بازار سرمایه و اقدامات و فعالیت‌های موثر سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان ناظر این حوزه را در رشد و توسعه این بازار مهم برشمرد.

در خاتمه بسته پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت برای بررسی بیشتر به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. در اساس اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت آمده است: با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 قانون تجارت، نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیات‌مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از سه درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند.

کد N1407378

وبگردی