آفتاب
همراه با کدال

تازه‌ترین اخبار از عملکرد شرکت‌ها

تازه‌ترین اخبار از عملکرد شرکت‌ها

در روزهای اخیر نمادهای «تیپیکو» و «وساپا» با انتشار پرتفولیوی عملکرد یک ماهه و نمادهای «ثغرب» و «شسپا» با ارائه شفاف‌سازی خود بر سامانه ...

گروه بورس- هدیه لطفی:در روزهای اخیر نمادهای «تیپیکو» و «وساپا» با انتشار پرتفولیوی عملکرد یک ماهه و نمادهای «ثغرب» و «شسپا» با ارائه شفاف‌سازی خود بر سامانه «کدال» خبرساز شدند. همچنین گزارش نخستین پیش‌بینی سال مالی 96 «غگل» و «ثشرق» به همراه عملکرد 3ماهه «خوساز» نیز منتشر شد.

 

 

انتشار پرتفوی «تیپیکو»

سرمایه‌گذاری دارویی تامین پرتفولیوی عملکرد یک ماهه مربوط به دوره مرداد ماه را منتشر کرد، بر این اساس مجموع سرمایه‌گذاری‌های «تیپیکو» تا پایان مرداد 95 بالغ بر 3هزار و 720میلیارد و 178میلیون ريال بوده که حدود یک هزار و 863میلیارد ريال از این رقم مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بوده و بقیه به سهام غیربورسی اختصاص داشته است. همچنین در این ماه «تیپیکو» اقدام به اضافه کردن سهام شرکت‌های هلدینگ داروپخش، داروسازی فارابی و پارس دارو به ارزش کل 13میلیارد و 885میلیون ريال به سبد سهام خود کرده که در مقابل بخشی از سهام دو شرکت تولید مواد اولیه داروپخش و داروسازی زهراوی را از پرتفوی خود خارج کرده است که این واگذاری‌ها، سودی بالغ بر 341میلیون ريال برای شرکت در بر داشته است.

 

عملکرد 3ماهه «خوساز»

شرکت محورسازان ايران خودرو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 را در گزارش عملکرد 3ماهه خود، با سرمایه 250میلیارد ريال به‌طور خالص مبلغ 51ريال در نظر گرفته که در دوره 3ماه نخست سال توانست یک ريال از این رقم یعنی معادل 2درصد از بودجه 95 را پوشش دهد. این شرکت سال گذشته نیز در دوره مشابه، حدود 2 ریال از 573 ریال سود کل سال را پوشش داده است. همچنین بررسی آمار تولید و فروش «خوساز» در 3ماه مزبور نشان از تولید 49هزار و 203 قطعه دارد که در این مدت تمام تولیدات مزبور به فروش رسیده است. هر چند این آمار نشان از پوشش 19درصدی بودجه پیش‌بینی‌شده برای تولید و فروش شرکت در سال جاری دارد اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (دوره 3ماهه سال 94) با کاهش 22درصدی در تولید و فروش مواجه شده است.

 

ورود و خروج 18شرکت از پرتفوی «وساپا»

بررسی عملکرد پرتفوی سرمایه‌گذاری سایپا در دوره یک ماهه منتهی به مرداد 95، نشان از ورود 9شرکت و در مقابل خروج 9شرکت از این سبد دارد. بر این اساس در مدت مزبور سهام شرکت‌های كارخانجات كمک فنر ایندامین سایپا، پلاسکوكار، هلدینگ صنعتی رنا، بورس کالای ایران، قاسم ایران، ملی سرب و روی ایران، شیر پگاه آذربایجان غربی، سرامیک اردکان و داروسازی فارابی به ارزش کل یک هزار و 589میلیارد و 142میلیون ريال به سبد سهام «وساپا» اضافه شده و در مقابل سهام شرکت‌های «فخوز»، «دالبر»، «شاراک»، «خکمک»، « ورنا»، «کرماشا»، «دفارا»، «فسرب» و «کروی» از سبد سهام این شرکت هلدینگ خودرویی خارج شده که سودی بالغ بر 38میلیارد و 460میلیون ريال درپی داشته است.

 

سود سال جدید «غگل» با کاهش پیش‌بینی شد

شرکت گلوکوزان نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 را با17درصد کاهش نسبت به سال 95 اعلام کرد. بر این اساس درآمد هر سهم سال جدید «غگل» با سرمایه 76میلیارد ريال به‌طور خالص 3هزار و 940ريال پیش‌بینی شده است. همچنین گزارش مزبور نشان از تعدیل مثبت 2درصدی هر سهم سال مالی 95شرکت نسبت به گزارش عملکرد قبلی دارد که بر این اساس پیش‌بینی سود سال 95 «غگل» با 104ريال افزایش به 4هزار و 726ريال رسیده است.

 

توضیحات «ثغرب» درخصوص تعدیل منفی اخیر

سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب در حالی چند روز گذشته اولین پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به 31 شهریور96 را با کاهش 14درصدی نسبت به سال قبل، مبلغ 115 ریال اعلام کرد که سود سال 95 شرکت نیز نشان از تعدیل منفی شدید بیش از 100درصدی داشت. اما در این میان پیش‌بینی فروش سال 96شرکت نشان از افزایش 176درصدی فروش نسبت به سال قبل دارد که در این راستا فرهاد یاسمی مدیرعامل «ثغرب» با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت و گفت: علت افزایش فروش مربوط به فروش واحدهای 306واحدی زون B مجتمع مسکونی پونک زنجان است که برنامه فروش یکجای آن با ارگان‌ها و نهادهای دولتی در جریان است. وی همچنین خاطرنشان کرد: علت تغییر در بودجه سال 95 نیز مربوط به فروش زمین قبادیان تهران بوده که با توجه به مدت زمان باقی‌مانده، فروش آن در سال 95 میسر نبوده و بنابراین به سال مالی آتی انتقال یافته است.

 

اعلام سود سال جدید «ثشرق»

شرکت سرمايه‌گذاری مسکن شمال شرق نخستین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 96 را اعلام کرد، بر اساس این گزارش سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 96 «ثشرق» با یک درصد کاهش نسبت به سال قبل، به‌طور خالص 173 ريال درنظر گرفته شده است. همچنین فروش شرکت با 33درصد افزایش نسبت به سال 95، مبلغ 675میلیارد و 86میلیون ريال درنظر گرفته شده که «ثشرق» علت این افزایش را مربوط به افزایش درآمد فروش ناشی از افزایش متراژ فروش عنوان کرده است.

 

افشای اطلاعات با اهمیت «شسپا»

نفت سپاهان درباره ابهامات پرداخت مالیات سال 91 توضیحاتی ارائه کرد. بر این اساس جلال امانی معاون مالی و اقتصادی «شسپا» اعلام کرد: به موجب رای هیات تجدید نظر سازمان امور مالیاتی، مبلغ یک هزار و 689میلیارد و 581میلیون ریال به‌عنوان مالیات سال 1391 از شرکت مطالبه شد که به علت ابهامات فراوان در مبانی محاسبه مالیات، مورد اعتراض قرار گرفت و مراتب اعتراض شرکت به شورای عالی مالیاتی و همزمان به دیوان عدالت اداری ارجاع شد. در این راستا شرکت موفق شد دستور موقت مبنی بر توقف اجرای رای هیات تجدید نظر مالیاتی از سوی دیوان عدالت اداری را اخذ کند و پیگیری‌های شرکت در این خصوص ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: بدیهی است به محض هرگونه توافقی مراتب در اسرع وقت از طریق سامانه کدال اعلام می‌شود.

کد N1407377

وبگردی