آفتاب

معاون وزیر بهداشت: سهم بخش سلامت در تولید ناخالص ملی با اجرای طرح تحول افزایش یافت

معاون وزیر بهداشت: سهم بخش سلامت در تولید ناخالص ملی با اجرای طرح تحول افزایش یافت

گناباد- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم بخش سلامت در تولید ناخالص ملی به هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا دکتر «محمدرضا داوودآبادی فراهانی» عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از چهار طرح بهداشتی درمانی در شهرستان بجستان افزود: سهم بخش سلامت در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته 16درصد است.
وی ادامه داد: این سهم در ایران پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید کمتر از پنج درصد بود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در چارچوب سیاست های دولت یازدهم سهم بخش سلامت در تولید ناخالص ملی ایران بیش از 2 درصد افزایش یافت.
معاون وزیر بهداشت گفت: در صورت صرفه جویی در ارائه خدمات و امکانات سهم بخش سلامت در تولید ناخالص ملی تا هشت درصد هم قابل افزایش است.
وی افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت سالانه افزون بر 900 هزار نفر به دلیل هزینه های سنگین درمانی فقیر می شدند و افرادی که فقیر بودند نیز به دلیل فقر مالی سختی های بسیار می دیدند، وضعیتی که زیبنده جامعه اسلامی نبود.
فراهانی ادامه داد: دولت تدبیر و امید ارتقای سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی را ملاک اصلی فعالیت های خود قرار داده و با حمایت های دولت در قالب این طرح گامهای بلندی در حمایت از مردم و بیماران برداشته شده است.
وی گفت: با اقدام های شاخص دولت در حوزه بهداشت و درمان هم اکنون ایران در بسیاری از استانداردهای جهانی بخش سلامت جلوتر است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طبق استانداردهای جهانی در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر جمعیت به دلیل نبود صرفه اقتصادی بیمارستان ساخته نمی شود اما دولت تدبیر و امید علاوه بر اهتمام برای ساخت بیمارستان در شهرهای کم جمعیت امسال برای بیمارستان آیت الله مدنی در بجستان 12 میلیارد ریال اختصاص داد.
وی ادامه داد: پس از تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی علامه بهلول گنابادی شهرستانهای بجستان و گناباد جزو نخستین مناطقی در کشور هستند که به استاندارد 2.7 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت می رسند.
فراهانی گفت: این در حالی است که در شهر در 25 کیلومتری تهران این رقم تنها هفت دهم درصد است.
اجرای چهار طرح شامل ساختمان شبکه بهداشت و درمان، مرکز خدمات جامع سلامت شهید قنبرآقایی، پایگاه فوریتهای پزشکی و ساختمان جدید بخش زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان در مجموع 22 میلیارد و 329 میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین عملیات اجرایی ساخت بیست و ششمین پایگاه امداد جاده ای هلال احمر خراسان رضوی در کیلومتر پنج جاده بجستان - فیض آباد امروز (چهارشنبه) آغاز شد. این طرح در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع با زیربنای 265 متر با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا می شود.
26 طرح عمرانی با هزینه 75 میلیارد و 500 میلیون ریال طی هفته دولت در شهرستان بجستان به بهره برداری می رسد.
مرکز شهرستان 31 هزار نفری بجستان در فاصله 289 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. بجستان مرکب از دو بخش مرکزی و یونسی دارای 49 رستا است. 16 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
7518/2095/1858*شبس*1613
کد N1407092

وبگردی