آفتاب

گلایه یک مخاطب: اختلاف حقوق بین کارمندان رسمی و قراردادی آزاردهنده است/ارزشیابی برای همه یکسان است

گلایه یک مخاطب: اختلاف حقوق بین کارمندان رسمی و قراردادی آزاردهنده است/ارزشیابی برای همه یکسان است

برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده‌اند چرا بعضی کارمندان رسمی ادارات، بیش از کارمندان قراردادی دریافتی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها، موضوع تغییر در نظام پرداخت حقوق و مزایا و پاداش کارمندان دولت به خصوص در ابعاد مختلف اداری و قانونی، برای کارمندان دارای اهمیت شده است. از جمله تحت شمول قرار گرفتن تمام کارمندان برای دریافت فوق العاده ویژه اعلامی در ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که بارها توسط سخنگوی دولت اعلام شد، برای کارمندان مهم است و آنها با حساسیت زیادی نحوه اجرای این قانون را مطالبه می کنند.
از سوی دیگر، تفاوت پرداخت بین کارمندان قراردادی و رسمی باعث شده برخی از ارباب رجوع های ادارات نیز به نحوه عملکرد کارمندان، با نگاه متفاوتی بنگرند. یکی از افرادی که به ادارات مراجعه کرده اند، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته که کارمندان قراردادی، چرا کمتر از کارمندان قراردادی دریافت می گیرند ولی نسبت به کارمندان رسمی بهتر کار می کنند. 

او در این باره نوشته است: والا دقیق متوجه نشدم کجا باید مشکلات رو نوشت برا همین تو قسمت نظرات می نویسم. مشکل: با توجه به اینکه از چندین سال قبل قانون نظام هماهنگ پرداخت برقرار شد چرا تاکنون هیچ هماهنگی دیده نمیشود و یک کارمند رسمی دارای یک پست سازمانی مشخص حداقل 2.5 میلیون تومان دریافتی دارد و از جایگاه شغلی محکمی برخوردار است اما کارکنان قراردادی با چندین کار محوله بدون ثبات و امنیت شغلی با همان سطح کارایی و توانمندی و حتی در سمت های کارشناسی هنوز 1 میلیون هم دریافت نمی کنند. کارمند رسمی به راحتی می گوید فلان کار را انجام نمیدهم اما کارمند قراردادی اگر کاری غیر از وظایف محوله به او ارجاع شود موظف به انجام بوده و حق اعتراض ندارد و با تهدید لغو قرارداد مواجه می شود.

در پاسخ این مخاطب باید گفت نحوه ارزشیابی عملکرد کارمندان برای تمامی سطوح و فارغ از نوع رابطه استخدامی کارمند با اداره متبوعش، یکسان است. به بیان دیگر، در صورتی که کارمند رسمی در کار خود، سستی کند یا در مقابل، کارمند قراردادی، وجدان کاری فعالی نداشته باشد، طبعا با پیگیری ارباب رجوع به عنوان دریافت کننده خدمت، یا با نتایج حاصل از ارزشیابی های درونی، بازرسی ها و رسیدگی به شکایات مردمی، کارمند خاطی، مواخذه شده و مورد پیگیری می شود.

 

46231

کد N1406962

وبگردی