آفتاب

زلزله ۶.۲ ریشتری ایتالیا

زلزله ۶.۲ ریشتری ایتالیا

افزایش شمار جان‌باختگان زلزله/ نیمی از شهر «آماتریس» نابود شده است + تصاویر



زلزله سهمگین ۶.۲ ریشتری اوایل امروز (چهارشنبه) مناطق مرکزی ایتالیا در نزدیکی شهر «نورچا» را در هم کوبید.



به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.2 ریشتر «نورچا» در شمال شرقی ایتالیا را لرزاند.



بر اساس گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه قوی ساعاتی قبل (06:32) امروز (چهارشنبه) شهر «نورچا» در پروجای ایتالیا را لرزاند.














































شدت زلزله در نزدیکی شهر «نورچا» در 170 کیلومتری شهر رم پایتخت ایتالیا به حدی بوده است که ساکنان رم از خواب بیدار شده‌اند. این زلزله در ساعت 3 و 36 دقیقه صبح امروز رخ داده است.



«لوکا کاری» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ایتالیا تأکید کرد: گزارش‌هایی درباره تخریب ساختمان‌ها به دست ما رسیده است ولی هنوز جزییات بیشتری از این حادثه در دست نیست.



یکی از شهروندان منطقه گوبیو در بخش مرکزی «اومبریا» در این باره گفت: این بدترین زلزله در زندگی من بوده است.



«متئو رنتسی» نخست وزیر ایتالیا نیز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: دولت با آژانس های حفاظت شهری به طور کامل و از نزدیک در ارتباط است.



اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تعدادی از ساکنان منطقه در زیر آوار گرفتار شده و تعدادی دیگر نیز از مناطق زلزله زده گریخته‌اند.



برخی منابع خبری هم اعلام کرده‌اند که 14 نفر در این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.



سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ایتالیا افزود: شهرهای «آکومولی»، «آماتریس»، «پوستا» و «آرکواتا» بیشترین خسارات را از این زلزله متحمل شده‌اند. برای بررسی و ارزیابی خسارات وارد شده، بالگرد به منطقه اعزام خواهد شد.



شهردار «آکومولی» نیز گفت: تعدادی از ساختمان‌ها تخریب شده است. 4 نفر زیر آوار هستند ولی نشانه‌ای از زنده بودن آنها وجود ندارد.



شبکه تلویزیونی «رای نیوز» نیز به نقل از پلیس ایتالیا گزارش داد که 2 نفر نیز در روستایی در نزدیکی شهر پسکارا جان خود را از دست داده‌اند.



شهردار شهر کوچک «آماتریس» از وارد شدن خسارات شدید خبر داد و گفت: نیمی از شهر از بین رفته است و تعدادی از مردم زیر آوار هستند.



برخی رسانه‌های محلی از افازیش جان‌باختگان به 14 نفر خبر می‌دهند اما این آمار هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.



انتهای پیام/
کد N1406857

وبگردی