آفتاب
رکودشکنی نیروگاه های برق آبی در پیک تابستان امسال

انرژی تولیدی نیروگاه ها تا پایان مرداد نسبت به پارسال 8 درصد رشد کرد

انرژی تولیدی نیروگاه ها تا پایان مرداد نسبت به پارسال 8 درصد رشد کرد

تهران- ایرنا- وزارت نیرو از افزایش هشت درصدی انرژی تولید شده نیروگاه ها در پنج ماه نخست امسال در همسنجی با پارسال و همچنین آمادگی واحدهای برق آبی کشور برای تولید فراتر از 10 هزار مگاوات در پیک شبکه برق خبر داد.

به گزارش وزارت نیرو، از آغاز امسال تا پایان مردادماه از مجموع 125 واحد بزرگ، متوسط و کوچک نیروگاه های برق آبی کشور با ظرفیت اسمی 11 هزار و 354 مگاوات، هفت میلیون و 906 هزار و 655 مگاوات ساعت انرژی تولید شده است.
این میزان انرژی تولید شده در همسنجی با پارسال، هشت درصد رشد نشان می دهد.
حداکثر توان تولید شده همزمان واحدهای برق آبی در دوازدهم تیرماه امسال به میزان هشت هزار و 840 مگاوات رخ داد که نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش یافت.
بر پایه این گزراش، حداکثر انرژی تولید شده روزانه مربوط به همان تاریخ، رکوردی معادل 100 هزار و 624 مگاوات ساعت را بر جای گذاشت.
بر اساس اعلام کارشناسان شرکت مادرتخصصی توانیر، ضریب آمادگی واحدهای برق آبی در پیک شبکه امسال به نزدیک 100درصد رسید که در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه بوده است.
همچنین واحدهای برق آبی کشور در اوج مصرف آمادگی تولید توان قابل اتکای فراتر از 10 هزار مگاوات را دارند.
استمرار قابلیت تولید و آمادگی هر چه بیشتر واحدهای برق آبی کشور در اوج تابستان آینده، به تزریق بهنگام منابع مالی برای تامین قطعات یدکی تجهیزات نیروگاهی، تکمیل پروژه های اولویت دار، بهینه سازی و انجام تعمیرات بموقع نیازمند است.
به گزارش ایرنا، سه شنبه بیست و نهم تیرماه گذشته، اوج مصرف برق کشور در رکورد تازه خود از مرز 52 هزار مگاوات گذشت و رقم 52 هزار و 370 مگاوات را به ثبت رساند که بیشترین پیک مصرفی از آغاز امسال تاکنون بوده است.
پیک بار مصرفی برق تابستان 1394 با افزایش سه هزار مگاواتی نسبت به سال پیش از آن به 50 هزار و 177 مگاوات رسیده بود.
برپایه گزارش ها، 33.7 درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی، 31.5 درصد در بخش صنعتی، 16.1 درصد در بخش کشاورزی و نزدیک به 20 درصد مربوط به بخش عمومی، روشنایی معابر و تجاری است.
اقتصام **3065 **1961
کد N1406839

وبگردی