آفتاب

آغاز تبلیغات کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اتریش

آغاز تبلیغات کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اتریش

وین - ایرنا - تبلیغات کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اتریش برای دو حزب سبز و آبی از امروز (چهار شنبه) آغاز شد.

به گزارش ایرنا , بعد از آنکه در ماه ژوئیه، دادگاه قانون اساسی اتریش , لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد , ولفگانگ سبوتکا وزیر کشور اتریش پس از پایان نشست شورای وزیران در جمع خبرنگاران از برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری پدر دوم اکتبر خبر داد.
با توجه به حکم دادگاه قانوسی اتریش، «الکساندر ون در بلن » نامزد حزب سبز که قرار بود به عنوان رئیس جمهوری اتریش سوگند یاد کند، باید دوباره با « نوربرت هوفر » کاندیدای حزب راست افراطی رقابت کند.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 22 ماه مه برگزار شده بود، کاندیدای حزب سبز توانست با اختلاف ناچیزی پیروز انتخابات شود. بعد از این پیروزی، انتقاد زیادی از طرف حزب راستگرای افراطی که رهبر آن «هاینز کریستین اشترآخه» است، علیه انتخابات ریاست جمهوری به راه افتاد.
وی اعتقاد داشت که در شمارش آرای برگه های ارسالی (غیر حضوری) تقلب شده است؛ از این رو طرح شکایات خود را به قانون اساسی اتریش ارائه داد و دادگاه قانون اساسی نیز نتیجه انتخابات را باطل و حکم به برگزاری مجدد آن داد.
اما کشورهای اتحادیه اروپا بارها ترس و نگرانی خود را از پیروزی افراطیون در انتخابات اتریش ابراز کردند چرا که انتظار می رود در صورت پیروزی نوربرت هوفر نامزد حزب آبی ها در انتخابات ریاست جمهوری ، یک همه پرسی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا برگزار شود.
هاینز کریستین اشتراخه هم قبلا اعلام کرده بود زمانی این همه پرسی را به اجرا خواهد گذاشت که مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا مجددا از سر گرفته شود.
اروپام**441**1599
کد N1406811

وبگردی