آفتاب

بازیگر سینما: راه های کسب درآمد از هنر تئاتر نیازمند برنامه ریزی است

بازیگر سینما: راه های کسب درآمد از هنر تئاتر نیازمند برنامه ریزی است

تبریز - ایرنا - بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به درآمد زایی هنر تئاتر برای منطقه و کشور گفت: راه های کسب درآمد از طریق هنر تئاتر نیازمند برنامه ریزی است.

آتش تقی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هنر تئاتر همچون دانشگاه است گفت: تئاتر و دانشگاه نقطه مشترکی در تربیت و تعلیم انسان ها دارند و می توانند تحرکی مسوولیت پذیر در انسان به وجود آورند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اگر نفعی هم نداشته باشد هنرمندانی از اقصی نقاط ایران را دور هم جمع کرد افزود: جشنواره تئاتر در سطح ملی نداریم و شاید مسئولان هم نمی خواهند با برگزاری جشنواره های تئاتر برای خود مشکل آفرینی کنند.
تقی پور اظهار کرد: وقتی مردم اهر با شور و نشاط در اجرای نمایش های جشنواره تئاتر حضور می یابند نقطه قوتی برای هنرمندان و مسئولان بوده و باعث ایجاد تحرک در بین مردم می شود و تحرک ناشی از فعالیت های فرهنگی هنری موجب دلسوزی برای مردم و کشور است.
بازیگر معروف سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه نمایش های راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر هرکدام از مناطق مختلف کشور برای معرفی آداب و رسوم خاص خودشان در این رویداد فرهنگی ملی شرکت کرده اند، گفت: گروه های نمایشی علاوه بر اینکه سنت ها را به تصویر می کشند بخشی از مشکلات جامعه را نیز به خوبی بیان می کنند و کسانی که از رسوم های دیگر مناطق و اقوام کشور اطلاع ندارند آشنا می شوند.
عضو هیات داوران دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اجرای آثار راه یافته به بخش های خیابانی جشنواره ملی تئاتر کوتاه را از نظر کمی و کیفی چگونه ارزیابی می کند؟ بیان کرد: این جشنواره تنها مربوط به شهرستان اهر نیست بلکه به فرهنگ و هنر ایران تعلق دارد و به هر اندازه کار در زمینه فرهنگی باید از آن انتظار داشت هر چند که آثار در حد جشنواره سراسری نباشد.
تقی پور یکی از امتیازات و خصوصیات دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را بیان مفهوم نمایش در کمترین زمان دانست و اضافه کرد: شاید اجرای نمایش تئاتر ساعت ها طول بکشد ولی نتواند مفهوم خود را به مخاطب برساند و در این میان خصوصیات جشنواره تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) این است که باید گروه های نمایشی در عرض 15 دقیقه مفهوم نمایش را به مخاطب برساند در صورتی که می توان در کمترین زمان ممکن حق مطلب را ادعا کرد.
عضو هیات داوران جشنواره با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی باید جامع و با فرهنگ منطقه و خواسته مردم مطابقت داشته باشد گفت: هنر تئاتر با برخورداری از ظرفیت های آموزشی بسیار، روش تفکر، تصمیم گیری و برنامه ریزی درست را برای مردم می آموزد و دست اندرکاران و سیاست مداران کشور باید به این اهداف توجه کنند.
23 اثر نمایشی برگزیده از 13 استان کشور در دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اجرا و عصر امروز /چهارشنبه/ به پایان می رسد.
7225/3093/6183
کد N1406488

وبگردی