آفتاب

مرکز تحقیقات سوختگی علوم پزشکی ایران، قطب ساخت پوست می شود

مرکز تحقیقات سوختگی علوم پزشکی ایران، قطب ساخت پوست می شود

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مرکز تحقیقات سوختگی این دانشگاه ، قطب ساخت پوست کشور می شود که در صورت تحقق آن ، بسیاری از مشکلات بیماران سوختگی حل می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید علی جواد موسوی، روز چهارشنبه در نخستین جلسه مجمع سیاستگذاران حوزه خیرین سلامت در کارگاه ساختمانی بیمارستان سوختگی در منطقه کن افزود: مرکز تحقیقات سوختگی علاوه بر پرداختن به بیماران سوختگی، کارهای درمانی بیماران EB (نوعی بیماری نادر پوستی) را نیز پوشش می دهد.
وی تاکید کرد: باید بودجه ای مستقل برای مرکز تحقیقات سوختگی در نظر گرفته شود؛ این در حالی است که متاسفانه در زمان حاضر این مرکز حتی یک عضو هیات علمی پژوهشی ندارد.
مسعود ناصری پور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این جلسه گفت: بیمارستان مطهری تحت پوشش این دانشگاه در حوزه سوختگی در کل کشور منحصر به فرد است و ساخت بیمارستان 150 تخت سوختگی غرب تهران نیز اگرچه تحت پوشش این دانشگاه است اما با توجه به معضل جدی سوختگی در کشور باید به صورت ملی به آن نگاه شود.
وی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان های بزرگ سوختگی چندان راهگشا نخواهد بود؛ باید بیشتر به فکر فرهنگسازی و پیشگیری از سوختگی باشیم.
ناصری پور افزود: هم اکنون عمده نیروهای درمانی سوختگی را جراحانی تشکیل می دهند که دوره های کوتاه مدت را گذرانده اند در حالی که مرکز تحقیقات سوختگی می تواند سالانه 10 تا 15 جراح پلاستیک را تربیت کند تا از این طریق امید به درمان سوختگی افزایش یابد.
وی تاکید کرد: سوختگی، خانمان برانداز است و بیماران گاهی همه زندگی خود را برای سوختگی هزینه می کنند.
اجتمام(3)**9185**1776
کد N1405954

وبگردی