آفتاب
وزارت دفاع روسیه:

مکانیسم عدم بروز حوادث میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا مشخص شود

مکانیسم عدم بروز حوادث میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا مشخص شود

وزارت دفاع روسیه از لزوم تعیین یک مکانیسم مشخص با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز از لزوم تعیین مکانیسم مشخصی برای عدم بُروز هر گونه حادثه میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا باید مکانیسم مشخصی تعیین شود.

در این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش پروازهای جنگنده های سوخو متعلق به نیروی هوایی سوریه که در حال بمباران مواضع تروریست های داعش در این کشور هستند؛ لازم است مکانیسم مشخصی تعیین شود تا از بروز حوادث احتمالی میان نیروی هوایی سوریه و آمریکا جلوگیری شود.

این بیانیه می افزاید: ابتکار فنی روسیه درباره این مکانیسم در نشست مشترک وزاء امور خارجه آمریکا و روسیه در ۲۶ و ۲۷ آگوست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به دولت سوریه هشدار داده بود تا جنگنده های خود را به مناطقی که نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در آن حضور دارند نزدیک نکند.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی بر خلاف استقلال و حاکمیت ارضی سوریه تهدید کرد که جنگنده های آمریکایی توانایی ساقط کردن هواپیماهای سوری را دارند و اظهار داشت: به نظام سوریه توصیه می کنیم که از مناطقی که نیروهای وسوم به ائتلاف ضد داعش در آن هستند، دور بماند.

لازم به ذکر است واشنگتن هفته گذشته برای اولین بار جنگنده های خود را برای حمایت از مستشاران نظامی اش  و نیروهای کُرد در منطقه «حسکه» سوریه وارد این منطقه کرده است و این در حالی است که نیروهای کُرد نه تنها در درگیری با داعش نبوده، بلکه با نیروهای ارتش سوریه درگیر بودند.

وی در ادامه اظهار داشته بود: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات نیز از طرح برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می کند.

او همچنین این هشدار را مربوط به جنگنده های روسی دانسته و تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی تهدید شوند، حق دفاع برای ما محفوظ خواهد بود.

کد N1405078

وبگردی