آفتاب

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خاتمه یافت

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خاتمه یافت

ایلنا: دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت پس از سه هفته تجمع اعتراضی صبح امروز (سه شنبه 2 شهریورماه) طی بیانیه ادامه تجمعات خود را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش ایلنا، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت پس از سه هفته تجمع اعتراضی صبح امروز (سه شنبه 2 شهریورماه) طی بیانیه ادامه تجمعات خود را به حالت تعلیق درآوردند که متن آن بدین شرح است: 

در ابتدا لازم مى دانیم از تمام افرادى که به هر نحو ما را در شکل گیرى این حرکت و ادامه حق خواهى فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت کمک کردند، تشکر و قدرانى به عمل بیاوریم.

با توجه به اعتقاد جمیع افراد مبنى بر حرکت در چارچوب قانون و نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران، اکنون متناسب با شرایط موجود، زمان آن رسیده است تا به دلایل ذیل بصورت موقت تجمع را به حالت تعلیق در آوریم:

[span]١- پیگیرى از طریق رییس نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه ها جناب حجت الاسلام محمدیان که منجر به درخواست ایشان از وزیر محترم نفت و تاکید ایشان بر عدم نقض عهد از طرف وزارت نفت شده است.

٢- پیگیرى هاى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى؛ از جمله مى توان به تشکیل کمیته اى به دستور رییس کمیسیون انرژى جناب آقاى حسنوند مبنى بر مذاکره و پیگیرى موضوع جهت حل مشکل بوجود آمده براى تمام عزیزان، همکاری صمیمانه و دلسوزانه اکثریت اعضای محترم کمیسیون انرژی و تذکر و طرح سوال هاى سایر نمایندگان (حداقل ده نماینده) اشاره کرد.

٣- نظر به تلاش هاى معاونت پارلمانى وزارت نفت جناب آقاى دکتر بازرگانى مبنى بر حل مشکلات بوجود آمده و انتقال صحیح خواسته ها و شرایط به وزیر محترم نفت به منظور اقدام در خصوص رسیدگی به مطالبات به حق دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بر طبق صحبت هاى وزیر محترم نفت در کمیسیون انرژى.

٤- به علت طولانى شدن تجمع، امکان سوء استفاده از این حرکت حق خواهانه و کاملا صنفی مطرح مى باشد. استفاده از اهرم هاى قانونى جهت احقاق حقوق باید همیشه محفوظ بماند.

لذا با بررسى تمامى جوانب اکنون زمان مهلت دادن به مجلس و وزارت نفت مى باشد تا چنانچه عزمى بر حل مشکل استخدامى وجود دارد، در فرصت داده شده، برطرف گردد. لازم به ذکر است پیگیرى و مراجعه به نمایندگان مجلس توسط افراد همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

بنابراین در حال حاضر افزایش و استمرار ملاقات حضورى نمایندگان مجلس در راستاى شفاف سازى حقوق خود گامى ارزشمندتر و پربازده تر خواهد بود. لذا از تمامى هم دانشگاهیان عزیز تقاضامندیم تلاش هاى خود را در راستاى پیگیرى مجدد از طریق نمایندگان در دو روز آتی متمرکز نمایند.

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت از روز یکشنبه (17 امردادماه) و در اعتراض به مسئله استخدامشان مقابل مجلس تجمع کرده بودند و این تجمع تا روز گذشته دوشنبه (1 شهریورماه) ادامه داشت.

 

کد N1404749

وبگردی