آفتاب

بحران اقتصادی در عربستان /کارگران با دست خالی به هند باز می گردند

بحران اقتصادی در عربستان /کارگران با دست خالی به هند باز می گردند

دهلی نو-ایرنا-شماری از کارگران هندی مشغول به کار در عربستان که به علت بحران اقتصادی این کشور و تعطیلی کارخانه ها ،ماهها حقوق دریافت نکرده اند ،مجبورند با دست خالی این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایرنا،به گفته مقامات هندی برخی از کارگران هندی مشغول به کار در عربستان بیش از شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.
دولت هند با اعلام گرسنگی بیش از 10 هزار نفر کارگر هندی بیکار شده در عربستان سعودی در ماه گذشته دستور توزیع جیره غذایی و پیگیری برای پرداخت حقوق معوقه آنها را در دستور کار قرار داد.
دولت 'وی .کی .سینگ 'وزیر مشترک در امور خارجی را برای پرداخت پیگیری پرداخت حقوق معوقه کارگران هندی و بازگشت آنها به کشور راهی ریاض کرد، ولی به رغم وعده های مسئولان عربستانی ،تاکنون کارفرمایان سعودی حاضر به پرداخت حقوق معوقه کارگران نشده اند.
وزیر خارجه هند روز سه شنبه در توئیتر شخصی با اشاره به موفقیت آمیز نبودن گفت وگو با عربستان از کارگران هندی خواست که هرچه زودتر به کشور بازگردند و منتظر دریافت حقوق خود نباشند.
'سوشما سواراج' درادامه افزود:زمانی که دولت عربستان سعودی با شرکت های ورشکسته این کشور به توافق برسد حقوق کارگران پرداخت می شود.
وی در ادامه این پیام توئیتری نوشت دولت حاضر به انتقال شما بدون دریافت هزینه است .
دولت هند پس از انتشار گزارش هایی در رسانه ها در خصوص گرسنگی و بیکاری حدود 10 هزار کارگر هندی در ماه گذشته، تلاش برای بازگرداندن و گفت وگو با مقامات عربستانی برای پرداخت حقوق معوقه و بازگرداندن آنها را در دستور کار خود قرار داد.
شماری از کارگران هندی با انتقاد از پیگیری کند شکایتشان از کارفرمایان عربستانی اعلام کردند تا دریافت حقوق معوقه خود دراین کشور می مانند.
'ویکاس سواراپ' سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت که مشکل پرداخت حقوق کارگران هندی که در شرکت های 'سعودی اوگر'، 'سعودی بن لادن' و 'گروه سعد' مشغول به کار بوده اند، حل نشده است.
وی از کارگران هندی خواست که یا هرچه زودتر این کشور را ترک و یا در شرکت های دیگر مشغول به کار شوند.
تاکنون تعدادی از کارگران هندی به دنبال بحران اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها در عربستان سعودی به هند بازگشته اند.
به گفته تعدادی از مقامات هندی تعدادی از شرکت های ورزشکسته عربستانی تا مدت ها قادر به پرداخت بدهی کارگران نیستند.
بیشتر کارگران هندی در عربستان سعودی در شرکت های بزرگ ساخت و ساز مشغول به کار می شوند.
بیش از 3 میلیون هندی در شرکت های مختلف عربستانی مشغول به کار هستند.
*آساق*267*1600
کد N1404333

وبگردی