آفتاب

موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور

موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 162رای موافق به کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور را با 162 رای موافق، 56 رای مخالف، 8 رای ممتنع از 248 نماینده حاضر تصویب کردند.
بر اساس ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور، به دولت اجازه داده می شود قانون بودجه سال 95 کل کشور را با رعایت مفاد تبصره های الحاقی و اصلاحات ذیل اجرا کند.
در تبصره الحاقی الف ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران، پس از کسر منابع لازم برای اجرای ماده 46 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و کسر مازاد تسعیر ناشی از منابع ارزی بلاوصول و یا بلوکه شده و یا مصادره شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی منابع لازم برای تامین هزینه های یکسان سازی نرخ ارز، مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک ها را برای تسویه مطالبات قانونی این بانک ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک های دولتی و همچنین بخشودگی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال، حداکثر تا سقف 450 هزار میلیارد ریال تسویه کند.
بر اساس اصلاحیه دیگری که در این ماده واحده بر آن تاکید شده است؛ به دولت اجازه داده می شود جهت پرداخت بدهی خود به طلبکاران از جمله بانک ها و پیمانکاران و شهرداری ها و بدهی های مربوط به خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، تا معادل 400 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا پنج ساله منتشر و از طریق واگذاری آن به طلبکاران مزبور تمام یا بخشی از بدهی های خود را تسویه کند. اصل و سود و هزینه های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه های سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه این اوراق اقدام می کند. به دولت اجازه داده می شود معادل سود سررسید شده این اوراق در سال 95 را از محل فروش اوراق منتشر شده تامین کند.
سیام**9121**1429
کد N1404077

وبگردی