آفتاب
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

ایمان و ولایتمداری از خصوصیات اصلی نیروهای مسلح نظام اسلامی است

ایمان و ولایتمداری از خصوصیات اصلی نیروهای مسلح نظام اسلامی است

تهران - ایرنا - رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحیه ایمانی، ولایت مداری و توان تجهیزاتی خصوصیات اصلی نیروهای مسلح نظام اسلامی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در چهاردهمین دوره رزم مقدماتی دانشگاه های افسری ارتش عنوان کرد و گفت: خوشحالم از این که در جمع جوانان این جامعه که همت بلند دارند و با عزمی راسخ قدم در راهی گذاشته اند تا از کیان یک کشور و ملت دفاع کنند حضور پیدا کرده ام، حضور در این جمع با همت که در راه همه بزرگان تاریخ پا گذاشته اند برای بنده جای خوشحالی و افتخار است.
وی ادامه داد: همه ما می دانیم که یکی از ارکان هر حاکمیتی نیروهای مسلح آن هستند و این مجموعه یکی از ارکان اقتدار نظام اسلامی و از عوامل ارزیابی اقتدار کشور ما است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بیان خصوصیات ارتشی که بتواند امنیت و آرامش را به جامعه خود تقدیم کند اظهار داشت: هر کشوری برای ارتش خودش تعریفی دارد و ارتش مطلوب را برای خود تعریف کرده است؛ نظام اسلامی نیز شاخصه هایی همانند روحیه ایمانی، ولایت مداری و توان تجهیزاتی را تعریف کرده است.
تقوی گفت: تقویت روحیه در فرهنگ های مختلف راه های متفاوتی دارد؛ اسلام عامل اصلی تقویت روحیه را ایمان به خدا و پایبندی به ارزش های الهی می داند و با همین روحیه حسینی بوده است که توانسته ایم در هشت سال دفاع مقدس از کشورمان دفاع کنیم و حتی یک وجب از خاک میهنمان را به دشمن ندهیم.
وی با بیان این که انتخاب این راه نشانه هوشمندی، هوشیاری و اعتقاد دانشجویان دانشگاه افسری است به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: چهارمین امام شیعیان جهان مقام نیروهای مسلح را آنقدر بالا می دانند که بخشی از دعاهایشان را به آنها اختصاص می دهند و می فرمایند: خداوند با قدرت و نصرت خود آنها را موید کند. چنین دعایی با این خصوصیات و لحن برای دیگر قشرها دیده نشده است.
اجتمام(1)**7029 ** 1418
کد N1402517

وبگردی