آفتاب

2 هزار 800 میلیارد ریال طرح راهسازی هفته دولت در مازندران افتتاح می شود

2 هزار 800 میلیارد ریال طرح راهسازی هفته دولت در مازندران افتتاح می شود

ساری - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که در هفته دولت سال جاری دو هزار و 800 میلیارد ریال طرح راهسازی در این استان به بهره برداری می رسد.

حیدر نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حدود 2 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای 12 طرح راهسازی در محورهای اصلی استان شامل تعریض و چهارخطه کردن 10 کیلومتر از محور هراز ، تعریض و آسفالت محورهای آمل - فریدونکنار ، قائمشهر - سیمرغ و خزرآباد - بهنمیر هزینه شد.
وی ادامه داد : در مجموع در دولت تدبیر و امید هفت هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در حوزه راههای این استان هزینه شد و حدود 360 کیلومتر راه اصلی و روستایی زیربار ترافیک قرار گرفت.
** افتتاح 140کیلومتر راه روستایی
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که همزمان با هفته دولت 140 کیلومتر بهسازی و تعریض راه روستایی با اعتبار 210 میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد. وی افزود : در سه ساله فعالیت دولت یازدهم با احتساب طرح راه روستایی هفته دولت سال جاری در مجموع 300 کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شد که این کار حدود یک هزار میلیارد ریال هزینه داشت .
نوروزی آسفالت 640 کیلومتر از راه روستایی در قالب طرح مشارکتی ( دولت- مردم) را از دیگر کارکرد دولت یازدهم در حوزه راه روستایی اعلام کرد.
وی گفت که هم اکنون عملیات اجرایی ساخت 250 کیلومتر راه اصلی و روستایی در این استان در دست اجراست و پیش بینی می شود با پرداخت بموقع اعتبار ، این طرح ها نیز در سال مالی جاری( تیرماه سال 96) این پروژه به بهره برداری برسد.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار و 600 کیلومتر از این محورها را راه اصلی و بقیه راه روستایی است.
طبق آمار افزون بر 43 درصد از راه روستایی مازندران آسفالت است که 12 درصد از میانگین کشوری عقب تر است .
6982/1654
کد N1402353

وبگردی