آفتاب
طالبیان به مهر پاسخ داد؛

ساختمان فارابی را بدون مشکل پس می‌گیریم/تذکر به اداره میراث تهران

ساختمان فارابی را بدون مشکل پس می‌گیریم/تذکر به اداره میراث تهران

معاون میراث فرهنگی کشور درباره واگذاری ساختمان بنیاد فارابی به سازمان میراث فرهنگی گفت: می‌خواهیم بدون مشکل این ساختمان را پس بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی که امروز ۳۱ مرداد ماه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی‌بر اینکه چرا این سازمان برخی از ساختمان‌های خود را از نهادهای دیگر از جمله بنیاد فارابی پس نمی‌گیرد تا موزه‌ای مانند آبگینه با مشکل کمبود جا مواجه نشود گفت: ما نمی‌خواهیم که با دادگاه و مشکل این فضای فرهنگی که اکنون در اختیار بنیاد فارابی قرار دارد را پس بگیریم. اما با مسئولان وزارت ارشاد صحبت کرده‌ایم و تقاضا شده که این فضای فرهنگی در ساختمان دیگری که در اختیار وزارت ارشاد است مستقر شود.

وی تأکید کرد: ما می خواهیم خیلی آرام این اتفاق بیفتد. سازمان بازرسی وارد این حوزه شده و از این کار دفاع می‌کند و چون در این باره قضاوت کرده مجبوریم بین دستگاهها با مذاکره مشکل را حل کنیم.

طالبیان همچنین درباره شناسایی بناهای تاریخی در تهران و عدم ثبت آنها نیز گفت: ما به ا ستان تهران تذکر داده ایم و این موضوع در ارزیابی‌های ما موثر است.

وی افزود:  باید جلسه ای درباره ثبت برگزار شود و درباره حفاظت بعد از ثبت نیز چاره اندیشی کنیم. باید شهرداری ها بدانند که اگر شهر را با میراث فرهنگی و سنت هایش حفظ کنند موفق شده اند نه اینکه فقط برج بسازند.

کد N1401323

وبگردی