آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نقش ضعیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

نقش ضعیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تحرک آموزش و پرروش در گنجاندن مواردی به برنامه ششم توسعه کم و ضعیف بوده است.

میرحمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از کمبود بندهایی از وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه گفت: لایحه برنامه ششم توسعه را دولت به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است.

وی افزود: موارد معیشتی، رفاهی و مشکلات فرهنگیان باید در برنامه ششم توسعه دیده شود که بندی آورده نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرنوشت ۵ ساله کشور در لایحه ششم توسعه مشخص می شود، همچنین سرنوشت ۵ ساله آموزش و پرورش نیز در لایحه ششم توسعه باید دیده شود اما کمترین بندها مربوط به آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: فرهنگیان بازنشسته و شاغل مشکلات زیادی را دارند که باید در برنامه ششم توسعه دیده و حل شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: تحرک آموزش و پرروش در گنجاندن مواردی به برنامه ششم توسعه کم و ضعیف بوده است.

به گزارش مهر؛ در ذیل ماده ۱۷ برنامه ششم توسعه آمده است:‌ به‌منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری، تنظیم رابطه متقابل تحصیل و اشتغال، گسترش همکاری و تعاملات فعال بین‌المللی و افزایش نقش مردم در مدیریت علمی و فناوری کشور، وزارت آموزش‌و پرورش مجاز است در جهت ارتقای کیفیت عدالت آموزشی و بهره‌وری نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. ارائه خدمات آموزشی در این‌گونه مدارس با استفاده از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات بخش خصوصی و تعاونی یا با مشارکت در استفاده از امکانات و تجهیزات بخش دولتی و نیروی انسانی خصوصی و تعاونی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، صورت می‌گیرد. آموزش عمومی دولتی در طول سال‌های برنامه ششم توسعه رایگان است.

کد N1400811

وبگردی