آفتاب

انفجار خونین در مراسم عروسی در ترکیه

انفجار خونین در مراسم عروسی در ترکیه

ایسنا نوشت: انفجار در نزدیکی یک مراسم عروسی در شهر غازی‌آنتپ در جنوب ترکیه ۳۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است.

بی.بی.سی گزارش داد، مقام‌های دولتی ترکیه می‌گویند، این انفجار یک حمله تروریستی توسط یک بمب‌گذار انتحاری بوده است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز از قول مقام‌های امنیتی گزارش داد، در این انفجار ۳۰ تن کشته و بیش از ۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

شهر غازی‌آنتپ حدود ۶۰ کیلومتر تا مرز ترکیه با سوریه فاصله دارد.

در ماه مه هم یک بمب‌گذار انتحاری، دو پلیس را در همین شهر کشته بود.

در پی این انفجار در بیاینه استاندار غازی‌آنتپ آمده بود که تعداد کشته‌ها به ۲۲ تن و تعداد زخمی‌ها به ۹۲ تن افزایش یافت و این انفجار که یک اقدام تروریستی بود که سالن عروسی در محله اکدره در منطقه شاهین بیک را هدف قرار داده بود.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که حمله را یک عامل انتحاری صورت داده و هیچ گروهی هنوز مسئولیت انفجار را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه احتمال داد که داعش پشت انفجار باشد.

منابع در ریاست‌جمهوری ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفتند که اردوغان به وزارت کشور لزوم پیگیری حادثه را از نزدیک تاکید کرده و با وزیر کشور تماس تلفنی داشته است.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز با وزیر کشور و استاندار غازی‌آنتپ تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان آخرین تحولات قرار گرفت.

او به مهمت شمشک معاونش، عبدالحمید گل‌ دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نمایندگان غازی‌آنتپ در پارلمان دستور داده فورا در محل حادثه حاضر شوند.

از سوی دیگر، هیئت عالی رادیو و تلویزیون ترکیه انتشار اخبار درخصوص انفجار را در رسانه‌های محلی به طور موقت ممنوع کرده و این دستور براساس ماده هفت قانون ۶۱۱۲ این هیئت اتخاذ شده است.

5252

کد N1400474

وبگردی