آفتاب
مشاور سازمان انرژی اتمی کشور

ایران به جمع کشورهای تولید کننده رادیو داروی گالیوم 68 پیوست

ایران به جمع کشورهای تولید کننده رادیو داروی گالیوم 68 پیوست

مشهد-ایرنا- مشاور سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ایران در زمینه ساخت رادیو داروی گالیوم 68 که شهریورماه سال جاری در بیمارستان رضوی مشهد رونمایی می شود، در این خصوص به جمع چهار کشور آلمان، آمریکا، روسیه و آفریقای جنوبی پیوست.

به گزارش ایرنا، اصغر زارعان روز شنبه در هفدهمین همایش ملی آموزش فیزیک ایران در مشهد افزود: این رادیو دارو برای تشخیص سرطان پروستات کاربرد دارد.
وی از آغاز عملیات احداث دو نیروگاه هسته ای در بوشهر نیز در شهریور ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: این نیروگاههای هزار و 50 مگا واتی با مشارکت روس اتم با قردادای به ارزش 10 میلیارد دلار ساخته می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اراده و خودباوری در سازمان انرژی اتمی موج می زند به طوری که دانشمندان وکارکنان این سازمان تمام درخواستهای کاری را به فعلیت رسانده و کلمه « نمی توانیم » در این سازمان معنی ومفهومی ندارد.
وی ضمن انتقاد از بد اخلاقی ها و بی انصافی های صورت گرفته درخصوص برجام گفت: در عرصه های مختلف پس از 37 سال به جایی رسیده ایم که همه کشورهای سلطه گر همانند یک لشکر در برابر مذاکره کنندگان ایران می نشینند و مجبور می شوند چرخش سانتریفیوژها را تحمل کنند.
زارعان تصریح کرد: شش هزارسانتریفیوژدر حال تولید محصولات هسته ای است و دراین مسیر هیچ چیز را از دست نداده ایم و هر زمان قصد برگشت داشته باشیم هیچ مانعی ندارد.
او تاکید کرد: اگر فشارها و یا بد عهدی هایی از طرف مقابل صورت گیرد، ایران نیز اقدامهای متقابل آن را پیش بینی کرده است اما از طرف ما اقدام اولیه صورت نخواهد گرفت.
وی در پاسخ به تشکیکهای صورت گرفته درباره فروش آب سنگین به آمریکا گفت:این محصول با قیمتی بیشتر ازبازارهای جهانی به آمریکایی ها فروخته شده است و پولش هم کامل گرفته شده است.
مشاور سازمان انرژی اتمی کشور افزود: مذاکرات هسته ای با حمایتهای مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و با هدف برد-برد و نه با هدف مذاکره برای مذاکره انجام شد و اگر ایستادگی مردم نبود برجام هم نبود و این پیروزی در حقوق بین الملل کم سابقه است.
وی از افتتاح مدرسه انرژه اتمی مشهد تا پایان سال خبر داد و گفت: کمتر کشوری در دنیا مثل ایران به چرخه صددرصد سوخت هسته ای دست پیدا کرده است.
هفدهمین همایش ملی آموزش فیزیک ایران و هفتمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه امروز( شنبه) درمراسمی با قرائت پیام وزیر و آموزش و پرورش در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد آغاز شد.
از 280 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش 38 اثر به صورت مقاله و 40 اثر در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
3221/6012
کد N1399708

وبگردی