آفتاب

تأکید فرهیختگان تاجیک بر گسترش روابط فرهنگی با ایران

تأکید فرهیختگان تاجیک بر گسترش روابط فرهنگی با ایران

تهران - ایرنا - در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با تنی چند از فرهیختگان تاجیک، بر گسترش تعاملات فرهنگی بین دو کشور تأکید شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شامگاه سه شنبه (26 مرداد) تنی چند از فرهیختگان تاجیک با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در تاجیکستان با ابراهیم خدایار رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.
در این دیدار، ملاقات کنندگان درباره راهکارهای گسترش همکاری های فرهنگی ایران با تاجیکستان، افزایش همفکری اندیشمندان و عالمان ایران با فرهیختگان تاجیک به منظور ارتقای تعاملات نهادهای مردمی بین دو کشور، استفاده از ظرفیت دانشمندان تاجیکستان در گسترش روابط فرهنگی و نقش ادبیان کلاسیک در استمرار هویت ملی دو کشور، گفت وگو کردند.
ابراهیم خدایار در این دیدار با ابراز سپاس از حضور فرهیختگان تاجیک در رایزنی فرهنگی ایران، عاشقانه زیستن با تاجیکان و تلاش برای احیای هویت ملی فارسی زبانان ایران و تاجیکستان را از اهداف مأموریت خود دانست و در این زمینه آمادگی خود را برای کاربست راهکارهای پیشنهاد شده، اعلام کرد.
بنابر اعلام این خبر، در این نشست جوره بیگ نذری، استاد ارشد آکادمی علوم تاجیکستان، علی محمد خراسانی، پژوهشگر پژوهشگاه رودکی و رحمت کریم دولت اف، روزنامه نگار و خادم علمی بخش ایران و افغانستان پژوهشگاه رودکی، حضور داشتند.
هفته اول شهریور ماه هر سال به مناسبت شهادت محمد علی رجایی (دومین رئیس جمهوری پس از انقلاب اسلامی) و محمد جواد باهنر (دومین نخست وزیر) در هشتم شهریور 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست عناصر گروهک منافقین، هفته دولت نامگذاری شده است.
فراهنگ**1085**1027
کد N1399241

وبگردی