آفتاب
دو خبر کوتاه فرهنگی؛

نخستین حراج تخصصی فرش در ایران شهریور ماه چکش می خورد

نخستین حراج تخصصی فرش در ایران شهریور ماه چکش می خورد

تهران-ایرنا- آثار نخستین دوره حراج تخصصی فرش در ایران ، 5 شهریورماه توسط احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون چکش خواهد خورد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، نمایشگاهی از 27 فرش منتخب در روزهای 2 تا 4 شهریور ماه ، در سالن خانه حراج ملی برگزار و 5 شهریور ماه مراسم حراج توسط سید احمد نجفی چکش خواهد خورد.
خانه حراج ملی پس از برگزاری دو دوره حراج ملی، با برگزاری نخستین حراج تخصصی فرش در ایران توجه خریداران و علاقه مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
به گزارش روابط عمومی خانه حراج ملی ، اگر تا زمان نمایشگاه فرشی مطابق معیارهای موجود معرفی شود به آثار نمایشگاه اضافه خواهد شد.
خانه حراج ملی تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه های نقاشی، نقاشی خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره حراج ملی نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین بار در کشور برگزار شد، با استقبال هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

** تشریح چگونگی تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات در گفت وگو با آیت الله تسخیری
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در گفت وگویی به نحوه شکل گیری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جایگاه کنونی آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می پردازد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از سازمان فرهنگ وارتناطات اوایل دهه 70 شمسی، ساماندهی فعالیت های فرهنگی ایران در خارج از کشور، موضوعی بود که دغدغه اصلی مسئولان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رفت. این دغدغه با راه اندازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رفع می شد. با برگزاری ده ها ساعت همفکری و تبادل نظر زعمای قوم و فعالان و مسئولان فرهنگی و با نظر و دستور مقام معظم رهبری این امر به سرانجام رسید.
- سازمان فرهنگ در مسیر تحقق اهداف عالی اولیه قرار دارد
- سازمان فرهنگ با موفقیت استراتژی های ترسیم شده را اجرا می کند
- تأسیس سازمان فرهنگ برای تعیین راهبرد حضور فرهنگی ایران در خارج بود
- راه اندازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آغاز با مشکلات بسیاری همراه بود
فراهنگ **1085** 9338**1569
کد N1399195

وبگردی