آفتاب

12 داور فدراسیون جهانی در مسابقات جام صلح و دوستی ارومیه حضور دارند

12 داور فدراسیون جهانی در مسابقات جام صلح و دوستی ارومیه حضور دارند

ارومیه- ایرنا- دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته و مسئول فنی مسابقات گفت: حضور 12 داور عضو شورای داوران فدراسیون جهانی در مسابقات جام صلح و دوستی ارومیه نشان از سطح کیفی و جایگاه بالای این رقابتهاست.

علیرضا احسانی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره جام صلح و دوستی کاراته از سال 67 به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) در ایران آغاز شده است و پس از چندین سال وقفه، سه سالی است که هیات کاراته آذربایجان غربی و شهر ارومیه به صورت مستمر اقدام به برگزاری آن کرده که این امر جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
وی اظهار کرد: تمامی استانداردهای لازم از نظر فنی، رفاهی و سخت افزاری در این مسابقات فراهم شده است و میزبانی آن توانسته توجه دوباره جهانیان را به کاراته ایران معطوف کند.
احسانی بیان کرد: نظم و انضباط خاصی در سالن مسابقات حاکم است و این مسابقات می تواند محک خوبی برای ملی پوشان کشورمان باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره مسابقات کاراته بین المللی جام صلح و دوستی با حضور 321 کاراته کا در قالب 51 تیم از 14 کشور جهان در دو بخش کاتا و کومیته از صبح امروز جمعه در ارومیه آغاز شده است.
69 داور خارجی و ایرانی قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.
کاراته کارانی از کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، بلژیک، کانادا، آمریکا، گرجستان، هنگ کنگ، جمهوری اسلامی ایران، عراق، ماکائو، هلند، قطر، سوئیس و ترکیه در این رقابتها حضور دارند.
جمهوری اسلامی ایران با 204 ورزشکار، جمهوری آذربایجان با 44، عراق با 20 و گرجستان با 14 ورزشکار بیشترین آمار کاراته کا را در این رقابتها دارند.
اسد عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کاراته و رئیس فدراسیون ترکیه، خاویر اسکالانته دبیر کل کمیته داوران فدراسیون جهانی از سوئد و رافائل اورتگا عضو ارشد کمیته داوران فدراسیون جهانی از فرانسه و 10 نفر از شورای داوران فدراسیون جهانی و 5 داور بانو مهمانان ویژه این مسابقات هستند.
بیش از 500 تماشاگر در سالن غدیر ارومیه حضور دارند و از نزدیک مسابقات را تماشا می کنند.
در نخستین روز این مسابقات کاتای انفرادی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، کومیته منهای 52 کیلوگرم و منهای 57 کیلوگرم نوجوانان، کومیته منهای کیلوگرم 84 و به اضافه 84 کیلوگرم بزرگسالان و کومیته منهای کیلوگرم 55 و منهای 61 کیلوگرم جوانان برگزار شد.
تیم ملی بزرگسالان با هدایت سید شهرام هروی و تیم های ملی جوانان و نوجوانان با هدایت علیرضا سلیمانی در این مسابقات حاضر هستند.
35 کاراته کا از استان آذربایجان غربی نیز در این رقابتها حضور دارند.
به گزارش ایرنا، دوزادهمین دوره مسابقات کاراته بین المللی و جام صلح و دوستی ارومیه طی روزهای 29، 30 و 31 مرداد ماه جاری در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.
مرداد ماه سال 94 در یازدهمین دوره رقابت های بین المللی جام صلح و دوستی ارومیه، تیم های ملی نوجوانان و جوانان جمهوری اسلامی ایران با کسب 10 مدال طلا، 11 نقره و 12 برنز و مجموع 33 مدال رنگارنگ عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بودند.
شهر ارومیه امسال برای سومین سال متوالی میزبان این رویداد مهم بین المللی در رشته کاراته است.
19 کمیته همکاری در برگزاری دوازدهمین دوره مسابقه های بین المللی کاراته جام صلح و دوستی به میزبانی ارومیه تشکیل شده است.
7126/1905
کد N1399109

وبگردی