آفتاب
رفیع الدین اسماعیلی خبرداد؛

آغاز ثبت نام دوره جدید آموزش سواد رسانه‌ای

آغاز ثبت نام دوره جدید آموزش سواد رسانه‌ای

رئیس انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از آغاز ثبت نام دوره‌ جدید سواد رسانه‌ای ویژه طلاب از ۱ شهریور تا ۱۵ مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رفیع الدین اسماعیلی رئیس انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در این دوره نیز همچون سال گذشته ازحضور اساتید متخصص و مبرز در هر رشته بهره برده و هدف اصلی در این دوره‌ ارتقاء سواد رسانه‌ای طلاب است.

وی افزود: امسال در ۱۰ رشته تخصصی آموزش سواد رسانه‌ای را برگزار می‌کنیم، که این ۱۰ رشته عبارتند از: فضای مجازی، روش‌های نقد و تحلیل فیلم، دین و رسانه، بازی‌های رایانه‌ای، تلویزیون و شبکه های ماهواره‌ای، رسانه و سبک زندگی، معنویت‌های نوظهور و رسانه، ژورنالیست تخصصی، جریان‌شناسی سینمای ایران و جهان و فیلمنامه‌نویسی.

اسماعیلی تصریح کرد: مخاطب اصلی این دوره طلاب می‌باشند البته ۲۰ درصد غیر طلبه نیز پذیرفته می‌شوند. در این دوره هم از برادران و هم از خواهران پذیرش داریم درحالی که کلاس خواهران به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:، هر کدام از رشته‌ها حدود ۲ ماه و نیم طول می‌کشد که هفته‌ای تقریبا ۲ تا ۴ ساعت برگزار می‌شود. انجمن سواد رسانه ای هر رشته‌ای را که به حد نصاب برسد (حدود ۲۰ نفر) برگزار می‌کند و هر فرد می‌تواند در چند رشته شرکت کند. در پایان نیز به دانش پژوهانی که بصورت منظم در دوره شرکت کنند و در امتحان پایانی نیز قبول شوند، مدرک معتبر داده خواهد شد.

رئیس انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی همچنین درباره زمان‌بندی کلاس‌ها گفت: پس از ثبت نام و با نظر اکثریت شرکت کنندگان و اساتید زمان کلاس‌ها تعیین خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ثبت نام تنها بصورت اینترنتی بوده و علاقه مندان می‌توانند به سایت www.eshragh.ir مراجعه کرده و در قسمت انجمن سواد رسانه‌ای مراحل ثبت نام را از قبیل ورود اطلاعات و مشخصات و پاسخ به سوالات مصاحبه غیرحضوری انجام دهند.

قابل ذکر است، انجمن سواد رسانه‌ای از انجمن‌های فعال مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که سال گذشته با حضور اساتید علوم ارتباطات و رسانه و همچنین طلاب و دانشجویان شکل گرفت و اولین دوره تخصصی سواد رسانه‌ای را ویژه طلاب در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ برگزار نمود.

کد N1398834

وبگردی